Jak się okazało, była to kampania reklamowa, o której konsumenci zostali poinformowani dopiero w drugim etapie jej trwania. Zamieszczony komunikat dotyczył loterii promocyjnej i zamknięte miały zostać sejfy w kształcie żabki, a nie sklepy.
Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i stwierdził, że komunikat nastraszył i wprowadził w błąd konsumentów. Jak napisał "Dziennik", "za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na Żabkę karę w wysokości 1,5 mln zł".
Spółka odwołała się od decyzji Urzędu do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak sąd oddalił odwołanie w całości.
We wtorek rzecznik UOKiK poinformowała, że "Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezesa UOKiK, o tym, że spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów".
Rzecznik "Żabki" poinformował PAP, że zostanie złożony wniosek do Sądu Apelacyjnego.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?