Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

1,5 mln zł za wprowadzenie w błąd! Sieć popularnych sklepów ukarana

kp
sxc.hu
W 2008 roku, na plakatach sieci Żabka pojawił się komunikat: "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki".

Jak się okazało, była to kampania reklamowa, o której konsumenci zostali poinformowani dopiero w drugim etapie jej trwania. Zamieszczony komunikat dotyczył loterii promocyjnej i zamknięte miały zostać sejfy w kształcie żabki, a nie sklepy.

Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i stwierdził, że komunikat nastraszył i wprowadził w błąd konsumentów. Jak napisał "Dziennik", "za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na Żabkę karę w wysokości 1,5 mln zł".

Spółka odwołała się od decyzji Urzędu do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednak sąd oddalił odwołanie w całości.

We wtorek rzecznik UOKiK poinformowała, że "Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezesa UOKiK, o tym, że spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów".

Rzecznik "Żabki" poinformował PAP, że zostanie złożony wniosek do Sądu Apelacyjnego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna