W ub.r. nie udało się wybrać najlepszego wariantu. GDDKiA zapewnia, że wydłużone konsultacje nie opóźnią zaplanowanego na 2012 r. rozpoczęcia budowy.
O planach przebudowy mazurskiego odcinka głównej drogi w regionie mówi się już od lat. Jednak wciąż nie udało się wytyczyć jej konkretnego przebiegu.
- W ubiegłym roku wielokrotnie spotkaliśmy się z mieszkańcami gmin, w których planowana była budowa nowej i przebudowa starej "szesnastki". Jednak wypracowanie wspólnego stanowiska okazało się niemożliwe. Wiele kontrowersji budziła między innymi budowa 350-metrowej estakady nad jeziorem Tałty i poprowadzenie drogi przez ostoję żółwia w okolicach Baranowa - mówi Karol
Głębocki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie.
Jak się okazuje, wiele z przedstawianych w ubiegłym roku wariantów obecnie jest już nieaktualnych. Przebiegają bowiem przez tereny zgłoszone do europejskiego programu Natura 2000.
Mamy nowe propozycje
Za kilka dni rozpoczną się konsultacje społeczne z mieszkańcami gmin, przez które może przebiegać nowa "szesnastka". Pierwsze spotkanie odbędzie się już po świętach w Sorkwitach.
- Mamy do zaproponowania 20 wariantów, które możemy podzielić na trzy grupy. Różnice między pozostałymi leżą w dokładnym przebiegu tras - dodaje Karol Głębocki. - Jedna z propozycji to trasa z uwzględnionymi postulatami z ubiegłorocznych konsultacji. Druga to wariant biegnący w okolicach Rynu, a trzeci - najbardziej wysunięty na północ - przebiega przez Giżycko.
Więcej w papierowym wydaniu mazurskiej "Gazety Współczesnej"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?