9 zł za godzinę parkowania? Nowy pomysł ministerstwa

x-news
Udostępnij:
Ministerstwo Rozwoju przygotowuje zmiany w ustawie o drogach publicznych. Nowe przepisy mają ograniczyć ruch w centrach miast przez wprowadzenie wyższych stawek za parkowanie.

W Warszawie kwota za godzinę postoju może wynieść nawet 9 zł. - Wyższe opłaty spowodują mniejszą chęć korzystania z samochodu. Wpłynie to na natężenie ruchu, na chęć korzystania z transportu publicznego i rowerów - powiedział Paweł Szaciłło z Ministerstwa Rozwoju.

Mieszkańcy stolicy zgodnie przyznają, że podwyżka z dotychczasowych 3 zł do 9 jest zbyt drastyczna. - To oburzające - mówiła jedna z mieszkanek. - Ja będę wolała pospacerować, bo to złodziejstwo - dodała inna. Zdaniem Bartosza Milczarczyka z Urzędu Miejskiego w Warszawie opłaty za parkowanie nie są w tej chwili urealnione. Nie przesądza jednak o kwocie podwyżki.

- Może to będzie 5 zł. O tym zadecydują urzędnicy miejscy po wykonaniu dokładnych analiz- mówił. - Stawki powinny być zróżnicowane. To Rady Gmin powinny decydować o wysokości opłat - ocenił Jan Machowski, rzecznik prasowy prezydenta Krakowa. Podobnie uważa Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact w Polsce, który zwrócił uwagę, że źródła zanieczyszczeń powietrza w poszczególnych miastach są różne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Afera ParkOmatowa? Przed ogłoszeniem przetargu Urząd Miasta w Białymstoku "zna" już ceny, czy przetarg ustawiono pod konkretną firmę jak miejskie rowery PO 15 tys zł/sztuka? ParkOmaty nie skontrolują opłat, wystarczyłoby żeby wciąż zatrudnieni kontrolerzy bardziej aktywnie kontrolowali i pobierali opłaty za parkowanie zmotywowani np. uzależnieniem ich zarobków od efektów pracy. 2 miliony złotych rocznie za działanie 185 parkomatów to około 1000 zł miesięcznie za 1 parkomat, zamiast 185 parkomatów możnaby stworzyć np. 100 nowych miejsc pracy dla ludzi którzy zamiast parkomatów pobieraliby opłaty i czego nie zrobią parkomaty kontrolowali strefę płatnego parkowania. Parkomaty ustawione maja być na 10 lat, czy przewidziano zmiany, unowocześnianie, np. płatności bezdotykowe kartami paypass, płatności euro, wydawanie reszty? Czemu płatności sms są droższe a nie tańsze co zachęciłoby do korzystania z nich?

 

G
Gość
"Nie tylko niewielkie ośrodki miejskie myślą o darmowym transporcie. W Kielcach od kilku miesięcy jeżdżą dwie bezpłatne linie w ramach komunikacji miejskiej. Darmowe autobusy mają na celu nie tylko zachęcenie kierowców do przesiadek, ale też ożywienie centrum miasta.
 
Dwie okrężne linie, oznaczone OZ i OW, uruchomiono 4 marca br. Autobusy wykonują 2-3 kursy na godzinę w godz. od 9 do 20. – Linie te obsługują ścisłe centrum Kielc. Jednym z zadań było ożywienie ruchu w centrum oraz umożliwienie dojazdu osobom starszym i niepełnosprawnym, zarówno do zabytków i atrakcji turystycznych oraz do Urzędu Miasta w celu załatwienia spraw. Daje to możliwość pozostawienia samochodów prywatnych i skorzystania z komunikacji miejskiej. Autobusy kursują w strefie płatnego parkowania, co stanowi dodatkową zachętę do rezygnowania z pojazdów prywatnych.
 
ZTM za uruchomienie wspomnianych linii płaci przewoźnikowi 28 tys. zł miesięcznie."
 

 

G
Gość
Projekt pierwszej DARMOWEJ linii autobusowej w Białymstoku Dworzec PKP/PKP - centrum miasta: ZUS, KRUS, Urząd Marszałkowski, Miejski, Wojewódzki, Sąd Okręgowy, Apelacyjny, NFZ zgłaszany do budżetu obywatelskiego, rewitalizacji wzorowany na np. Kielcach dla pasażerów: np. mieszkańców, turystów, osób z regionu odwiedzających Białystok w celu zachęty do skorzystania w centrum miasta z komunikacji zbiorowej zamiast z prywatnego auta. co zmniejszy korki, ilość zajętych miejsc parkingowych, hałas, zanieczyszczenie środowiska.
 
tak więc finansowanie takiego rozwiązania powinno być częściowo pokryte z budżetu miasta, np. opłat za parkowanie.
 
Ponadto linia autobusowa na tej trasie to promocja skierowana wobec turystów, którzy z dworca PKP/PKS mogą dojechać do największych atrakcji Białegostoku (np. Pałac Branickich) lub załatwić sprawy urzędowe w np. urzędzie Miasta, Urzędzie Wojewódzkim, Narodowym Funduszu Zdrowia, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Sądzie Okręgowym itp. itd.
 
Proponowana przykładowa trasa możliwa do modyfikacji to 
Dworzec PKS/PKP
- ul. Wyszyńskiego (np. ZUS, Opera)
- ul. Kalinowskiego, Skłodowskiej Curie (np. Sąd Okręgowy, KRUS)
- ul. Legionowa, Rondo Lussy (Pałac Branickich, Urzędy Miejskie i Wojewódzki, Narodowy Fundusz Zdrowia, Sąd Apelacyjny, Urząd Skarbowy, Teatr Dramatyczny, Uniwersytet w Białymstoku, Akademia Medyczna)
- ul. Piłsudskiego, Lipowa
- Dworzec PKS/PKP
 

 

 

G
Gość
Czemu w Białymstoku brakuje miejsc parkingowych? Czemu likwiduje się miejsca parkingowe np. na Siennym Rynku (rzekome upamiętnienie byłego cmentarza niemieckiego zamiast ekshumacji, nekropolia zamiast metropolii w centrum miasta, konieczność zamknięcia tzw "opery" z powodu warunkowego użytkowania bez miejsc parkingowych), na placu przed Teatrem Dramatycznym, nie stworzono miejsc parkingowych przy dworcu PKS, na placu przed dawnym Komitetem Partii (obecnie Uniwersytet i Dom Handlowy Central) itp., itd.?
 
W płatnym parkowaniu nie chodzi o pieniądze, tylko że opłaty skracają czas postoju. Wcześniej np. pracownicy sklepów parkowali swoje samochody na cały dzień a dla klientów już miejsc nie było. 
 

 

 

j
jaś
W dniu 22.03.2017 o 21:09, good idea napisał:

 Bardzo dobry pomysł samorządu!! Niech te "paniska" w wypasionych brykach, czyli starych , kilkunastoletnich ruplach, płacą!! Uważają się, za nie wiadomo kogo,  jakieś Rockefelery za kierownicami limuzyn, w których fotele szkopy pierdziały po kilkanaście lat. Tymczasem w butach słoma. 

Jak nie stać ciebie na wypasioną brykę, to zapierniczaj pieszo, bo bilet MPK jest tobie też rarytasem. Zamiast pie....ć głupoty weź się do konkretnej pracy i zacznij zarabiać, a nie lataj po caritasach.

g
good idea
Bardzo dobry pomysł samorządu!! Niech te "paniska" w wypasionych brykach, czyli starych , kilkunastoletnich ruplach, płacą!! Uważają się, za nie wiadomo kogo,
  jakieś Rockefelery za kierownicami limuzyn, w których fotele szkopy pierdziały po kilkanaście lat. Tymczasem w butach słoma.
 

 

G
Gość

Gazeta chwali Białystok, bo bezwiednie dowiaduje sie o wyzszych niz w Białynstoku stawkach za  parkowanie w Warszawie. Mlodzieży zmotoryzowana - juz nie wyjeżdżajcie za chlebem.           

Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie