Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Abarth 500c oraz punto evo: Popularność nie przychodzi od razu

Piotr Walczak
Abarth punto evo to dynamiczna i agresywna sylwetka. Uwagę zwraca ciekawy wzór 17-calowych felg aluminiowych.
Abarth punto evo to dynamiczna i agresywna sylwetka. Uwagę zwraca ciekawy wzór 17-calowych felg aluminiowych. Fot. Fiat
Fiat Auto Poland wprowadził na rynek dwa auta sygnowane logo ze skorpionem.

Abarth 500c został zbudowany w oparciu o model abarth 500, ale to od fiata 500c przejął elektrycznie otwierany materiałowy dach. Auto napędzane jest turbodoładowanym silnikiem z rodziny T-JET o pojemności 1,4 litra i mocy 140 KM, który spełnia normę emisji spalin Euro 5. Nowością i zarazem istotnym wyróżnikiem modelu w gamie, oprócz otwieranego dachu, jest skrzynia biegów. Przeniesienie napędu zapewnia automatyczna przekładnia sterowana za pomocą łopatek przy kierownicy.

Abarth 500c to sportowy kabriolet. Rozpędzenie go do 100 km/h zajmuje jedynie 8,1 sekundy, a maksymalna prędkość równa jest 205 km/h.
500c posiada w standardzie m.in. manualną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, 16-calowe felgi ze stopów lekkich oraz kubełkowe fotele.

Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwają takie systemy jak: ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania (EBD), kontrola stabilności toru jazdy, jak też układ zapewniający przeniesienie momentu obrotowego na koło o lepszej przyczepności. Dzięki temu samochód pewniej prowadzi się na zakrętach. Seryjnie montowanych jest siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka kolanowa kierowcy. Auto kosztuje 75.990 zł.

Druga z nowości, czyli abarth punto evo, zastępuje w ofercie abartha grande punto. W modelu tym swoją premierę mają nowe technologie Fiata. Jedną z nich jest turbodoładowany silnik 1.4 multi air o mocy 165 KM, który spełnia normę emisji spalin Euro 5.

Punto evo już przy 2250 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy, który wynosi 250 Nm (poprzedni model osiągał 230 Nm przy 3000 obr./min.). Do tego pojazd zużywa mniej paliwa i emituje mniej dwutlenku węgla na kilometr.
Oprócz nowej jednostki napędowej w samochodzie zainstalowano m.in. system start-stop, poduszkę kolanową kierowcy, światła przeciwmgielne doświetlające zakręty i przełącznik sport, który zmniejsza siłę wspomagania układu kierowniczego oraz wzmacnia reakcję nacisku na pedał przyspieszenia.
Nabywcy mogą spodziewać się w standardzie klimatyzacji manualną, radioodtwarzacza CD z MP3 oraz takich układów jak kontrola trakcji ESP czy asystent ruszania pod górę hill holder. Cena abartha punto evo 1.4 multi air 165 KM wynosi 71.990 zł brutto.

To jednak nie koniec nowości Grupy Fiata. W salonach rusza sprzedaż fiata bravo z nowym benzynowym silnikiem 1.4 multi air. Bravo z tym motorem spala zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.

W Polsce auto z nowym motorem multi air dostępne jest w następujących wersjach: dynamic, emotion i sport. Kosztuje odpowiednio 67.990 zł i 76.990 zł (emotion lub sport).

W porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, zespół napędowy multi air zapewnia wzrost mocy do 10 proc. i momentu obrotowego do 15 proc. Ponadto istotne jest zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 (do 10 proc.).

Wraz z debiutem nowego napędu multi air, gamę fiata bravo wzbogacono o inną nowość: silnik 1.4 T-JET 120 KM z homologacją Euro 5, który w stosunku do odpowiednika Euro 4 zmniejsza emisję CO2 ze 149 do 146 g/km.
Dostępny w wersji dynamic fiat bravo wyposażony w ten silnik kosztuje 60.990 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna