- Klienci doceniają fakt, że nie muszą wychodzić z domu, by spotkać się z ekspertem ZUS i mogą to zrobić online, w prosty sposób, w dogodnym dla siebie terminie. Codziennie e-wizytę z ekspertem ZUS umawia kilkaset osób. Takie e-rozmowy mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS. Przede wszystkim wybierane tematy rozmów to emerytury i renty, zasiłki oraz firmy i pracownicy. Z tej bezpiecznej formy kontaktu, najczęściej korzystają mieszkańcy Warszawy, Poznania, Krakowa czy Wrocławia - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Umawianie e-wizyty (videorozmowy) jest bardzo proste:
- Wystarczy wejść na stronę interntową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta, a następnie kliknąć w link „Umów się na e-wizytę”.
- Aby połączyć się z ekspertem wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą.
- Rozmowę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania.
- Należy wybrać również temat e-wizyty. Do wyboru mamy: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracownicy, potwierdzenie profilu PUE czy ulgi i umorzenia.
WAŻNE. W każdej chwili można spotkanie w ZUS odwołać. Wtedy ze zwolnionego terminu skorzysta inna osoba. Nadal zdarza się bowiem, że klienci rezerwują wizytę, ale z niej nie korzystają i jej nie odwołują. Na ponad 22 tys. umówionych rozmów 13,5 tys. odbyło się, a niestety 5,6 tys. - nie i klienci nie anulowali ich, blokując termin dla innych chętnych.
Czytaj również: Ruszają e-wizyty. Podlaski ZUS będzie rozmawiał z klientami online: przez smartfony i laptopy (zdjęcia)
- Niestety, wciąż są rozmowy, których nie udaje się zrealizować. Czasem wynika to z problemów technicznych, na przykład takich jak słaba jakość połączenia ze strony naszego rozmówcy. Klienci muszą pamiętać, że to oni inicjują videorozmowę z pracownikiem ZUS, a nie odwrotnie. To osoba, która otrzymała wiadomość potwierdzającą umówione videospotkanie musi otworzyć link przesłany w mailu do e-wizyty. Tylko wtedy konsultant ma możliwość dołączenia do rozmowy – tłumaczy rzeczniczka.
ZUS przypomina, że od 20 listopada klienci mogą telefonicznie umówić się na oboistą wizytę w wybranej jednostce ZUS. Aby umówić wizytę w jednej z placówek Oddziału ZUS w Białymstoku, należy zadzwonić pod nr tel. 87 565 27 13.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?