Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ADW Logistic. Oni wiedzą, jak budować lojalność pracowników

Ewa Wyrwas
Od lewej: Marek Masalski z Direction Group Poland, Wojciech Wendrzycki z Multicco i Daniel Wronkowski z ADW Logistic
Od lewej: Marek Masalski z Direction Group Poland, Wojciech Wendrzycki z Multicco i Daniel Wronkowski z ADW Logistic Ewa Wyrwas
- O pracownika trzeba zadbać – tak Wojciech Wendrzycki, prezes zarządu białostockiej firmy Multicco odpowiada na pytanie, jak buduje się lojalność pracowników.

Lojalny pracownik chętnie przychodzi do firmy, widzi w niej swoją przyszłość i ufa szefowi. A to ważne, zwłaszcza w sytuacji, kiedy na rynku coraz trudniej o odpowiednich kandydatów. Jak więc zbudować lojalność pracowników?

Pakiet usług medycznych, karta sportowa czy dofinasowanie edukacji - takie świadczenia dodatkowe najbardziej interesują obecnie pracowników. Wynika to z badań firmy doradztwa personalnego Hays Poland. Według raportu, to właśnie te tzw. benefity pozapłacowe, zaraz po wynagrodzeniu, wpływają na wybór pracodawcy i są ważnym narzędziem w procesie budowania lojalności wobec firmy.
– Pytania o świadczenia dodatkowe stały się standardem w procesach rekrutacyjnych – potwierdza Dorota Hechner, ekspert Hays Poland.

Benefity i atmosfera
- O pracownika trzeba zadbać – tak Wojciech Wendrzycki, prezes zarządu białostockiej firmy Multicco odpowiada na pytanie, jak buduje się lojalność pracowników.
Multicco wchodzi w skład Multicco Group, podlaskiego przedsiębiorstwa transportowego o międzynarodowym zasięgu.

- Pracownik jest u nas najważniejszy – dodaje Wojciech Wendrzycki. - Efektywny i skuteczny członek zespołu musi mieć komfortowe warunki pracy. Dlatego dbamy z jednej strony o tak standardowe elementy jak klimatyzacja w biurze, kawa czy woda z dystrybutora, a z drugiej oferujemy benefity, takie jak prywatna opieka medyczna, siłownia czy zajęcia rehabilitacyjne. Ludzie dostają poza wypłatą coś ekstra – bo nasi ludzie są ekstra – śmieje się.

- Ważne jest też stworzenie odpowiedniej atmosfery – dodaje Daniel Wronkowski, prezes zarządu ADW Logistic, jednej ze spółek tworzących Multicco Group. – Chodzi o to, żeby ludzie lubili przychodzić do pracy, żeby mieli dobry kontakt z innymi pracownikami i z przyjemnością mogli z nimi porozmawiać przy świeżo mielonej kawie z ekspresu. Te wartości mają duże znaczenie dla pracowników w dzisiejszych czasach.

Strategia ADW Logistic przynosi efekty. W jednej z podkategorii naszego konkursu na Najlepszego Pracodawcę Roku 2016 firma osiągnęła bowiem imponujący wynik. „Wskaźnik NPS lojalności pracowników” w ADW Logistic wykazał aż 86,96 punktu na 100, co oznacza że znakomita większość pracowników ocenia wysoko atmosferę w firmie.
- Ten wynik jest wyrazem długoletnich starań o to, by pracownicy czuli się związani z firmą, byli jej lojalni, a przez to bardziej zaangażowani i efektywni – skomentował Marek Masalski z Direction Group Poland, firmy, która przeprowadziła konkurs.
Dane były zbierane wprost z anonimowych ankiet przeprowadzonych wśród pracowników każdej z firm biorących udział w konkursie.

Wszystko da się zrobić
Firma ADW Logistic działa w branży TSL (transport – spedycja – logistyka). Świadczy usługi na terenie całego kraju i Europy. Jak przyznaje Wojciech Wendrzycki, praca w tej branży wiąże się z działaniem pod presją i potrzebą szybkiego reagowania. Dlatego, jak mówi, tak ważne jest odpowiednie przygotowanie pracownika i zapewnienie mu możliwości wsparcia.
- My stawiamy na wzajemną pomoc. Choć mamy kilka podmiotów, to tworzymy jedną grupę biznesową, a pracownicy pomagają sobie nawzajem, wspierają i podpowiadają właściwe kierunki – wyjaśnia.
- Chodzi o to, żeby dzięki naszym działaniom pracownicy wiedzieli, że jeśli tylko będą chcieli, to przez lata mogą tu stabilnie pracować i rozwijać się – mówi Daniel Wronkowski.

Ale, jak zgodnie przyznają, niezwykle ważne jest odpowiednie zarządzanie. Zwłaszcza, kiedy na rynku pojawiają się kolejne pokolenia pracowników, które mają inne oczekiwania wobec pracy.
- Owszem, jest to wyzwanie, ale wszystko da się zrobić – uważa Wojciech Wendrzycki. - Dużo zależy od kadry menadżerskiej. Naszą kadrę charakteryzuje spory przekrój wiekowy, pracują u nas zarówno osoby urodzone na przełomie lat 70. i 80., jak również te urodzone w latach 90. Ludzie wymieniają się doświadczeniem, co daje nam cenne informacje. Dzięki temu firma jest w kontakcie ze zmieniającą się rzeczywistością i może na nią właściwie reagować.

Konkurs na Najlepszego Pracodawcę 2016 roku rozstrzygnięty został podczas gali 14. Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw „Kuriera Porannego”.

[email protected]
Od lewej: Marek Masalski z Direction Group Poland, Wojciech Wendrzycki z Multicco i Daniel Wronkowski z ADW Logistic

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: ADW Logistic. Oni wiedzą, jak budować lojalność pracowników - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna