Arhelan rozwija się i cały czas poszukuje pracowników

Materiał informacyjny Podlaskie Targi Pracy
Marek Bodynek, prezes zarządu sieci Arhelan
Marek Bodynek, prezes zarządu sieci Arhelan Arhelan
Marek Bodynek, prezes zarządu sieci Arhelan opowiedział m.in. o firmie, procesie rekrutacyjnym i o tym, na co mogą liczyć potencjalni pracownicy.

Arhelan jest potężną siecią sklepów. Zatrudnia ponad 1200 pracowników. Jak wygląda prowadzenie tak dużej firmy?
- Arhelan, zarządzany przez właścicieli, osiągał wyniki porównywalne z najlepszymi graczami na rynku we wszystkich kluczowych parametrach. Było to głównym powodem, dla którego zainteresowałem się tym projektem i dołączyłem do zespołu w zeszłym roku. Prowadzenie tak dużej organizacji jest dla mnie ogromnym zaszczytem. Poza realizacją celów, skupiam się na tym, żeby Arhelan był najlepszym miejscem pracy w naszym regionie.

Sieć jest obecnie skoncentrowana na relatywnie niewielkim obszarze geograficznym. Pozwala to na skuteczne zarządzanie z miejsca centralnego naszymi sklepami znajdującymi się w terenach przyległych. Skupiamy się na zrównoważonym wzroście spółki poprzez otwieranie nowych sklepów oraz rozwój struktur organizacyjnych.

Swoim pracownikom oferujecie m.in. wspólne wyjazdy i spotkania integracyjne. Dlaczego ważne są dobre relacje między zespołem pracowniczym?
- Uważamy, że kluczowym elementem powodzenia sklepu bądź jego niepowodzenia, jest podejście załogi do pracy. Dlatego pracujemy nad motywacją osób zatrudnionych w strukturach firmy.
Zależy nam na efektywnej pracy zespołowej, dlatego szczególnie cenimy osoby, które swoim zaangażowaniem oraz postawą wpływają na budowanie dobrych relacji w firmie.

Na co jeszcze mogą liczyć pracownicy sieci?
- Nasi pracownicy, w zależności od stanowiska, mogą liczyć na bardzo szeroką gamę benefitów pracowniczych. Umożliwiamy im przystąpienie do grupowego ubezpieczenia na życie, dofinansowujemy karty MultiSport i bilety do teatru czy kina. Przekazujemy im również bony lub paczki świąteczne.

Nasi pracownicy mogą wziąć także nieoprocentowane pożyczki, skorzystać z zapomóg, a także brać udział w wycieczkach firmowych, imprezach integracyjnych oraz korzystać z kart zniżkowych na rodzinne zakupy w sieci Arhelan.

Tym, którzy zajmą stanowiska, Arhelan oferuje szkolenia wewnętrzne i rozwojowe oraz możliwość awansu. Daje to pracownikom możliwość rozwoju. A jakie korzyści daje to Państwu?
- Wierzymy w stabilny wzrost w ramach organizacji i zależy nam na promowaniu ambicji oraz motywacji naszych pracowników poprzez awanse wewnętrzne. Zmotywowany i stabilny zespół, to dużo większa szansa na sukces całej firmy.

Arhelan prowadzi rekrutację na wiele stanowisk. Jakich ludzi chętnie widzielibyście Państwo w swoim zespole?
- Zależy nam na ludziach zaangażowanych, którzy potrafią i lubią pracować zespołowo, wyróżniających się otwartym stylem komunikacji, rzetelnych, odpowiedzialnych i systematycznych. Cenimy i chcemy stawiać na osoby, które są gotowe do zdobywania nowych umiejętności i nieustannego podnoszenia kwalifikacji. W związku z ambitnymi planami rozwojowymi poszukujemy osób, które chcą budować swoją karierę zawodową razem z nami.

Planowane, liczne otwarcia nowych sklepów, są doskonałą okazją do wewnętrznych awansów. Co do zasady, kierowników sklepów awansujemy z innych pozycji w strukturach firmy, dopiero w drugiej kolejności ogłaszamy rekrutację zewnętrzną. Oczekiwania wobec kandydatów są uzależnione od stanowiska, na które rekrutujemy.

W ludziach z którymi pracujemy, przede wszystkim cenimy pozytywną energię, entuzjazm w poszukiwaniu nowych rozwiązań, dociekliwość, upór w dążeniu do upraszczania pracy oraz samodzielność.

Jak wygląda proces rekrutacyjny?
- Jest on poprzedzony szczegółową selekcją CV oraz dokumentów. Po niej zapraszamy kandydatów na spotkania. W przypadku stanowisk w sklepach nasz proces rekrutacji jest bardzo krótki - w pierwszej kolejności analizujemy CV i nadesłane dokumenty, a następnie przeprowadzamy wywiad telefoniczny.

Kolejnym krokiem jest zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne z Kierownikiem Operacyjnym Regionu. Po tym spotkaniu zapada decyzja odnośnie danego kandydata.

Jeżeli chodzi o stanowiska specjalistyczne i kierownicze, proces rekrutacyjny jest nieco bardziej złożony. Zawsze przed pierwszym spotkaniem przeprowadzamy wywiad telefoniczny, a następnie zapraszamy na rozmowę rekrutacyjną z bezpośrednim przełożonym oraz przedstawicielem zespołu HR. Kolejny krok to potwierdzenie referencji u poprzednich pracodawców. W przypadku wybranych stanowisk zapraszamy kandydatów do przygotowania mini projektów lub wypełnienia kwestionariuszy psychologicznych. Ostatnim etapem jest rozmowa z przełożonym z poziomu +1. Po niej zostaje podjęta decyzja o ewentualnej współpracy.

Dbamy o to, aby na etapie rekrutacji kandydaci otrzymali informacje niezbędne do podjęcia przez nich świadomej decyzji dotyczącej współpracy. Zachęcam do odwiedzania strony www.arhelan.com.pl i wejście w zakładkę praca, gdzie można zapoznać się z wszystkimi bieżącymi ofertami pracy, dodatkami pozapłacowymi i możliwościami rozwoju zawodowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna