Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A1 od "Kulczyka"

Wojciech Frelichowski, www.gs24.pl
Fot. Wojciech Frelichowski (www.gs24.pl)
Już w polskich salonach

Spółka Kulczyk Tradex, importer samochodów Audi w Polsce, wprowadziła do sprzedaży model A1. To najmniejsze auto w ofercie Audi.

Modelem A1 Audi chce wejść w zupełnie nowy segment rynku. Chodzi o auta miejskie, ale typu premium, czyli oferujące wyższy standard wykończenia i wyposażenia niż przeciętny pojazd z tej grupy.

Wyższy poziomo oznacza też wyższą cenę. A1 jest dostępne od kwoty 66950 zł. Dlatego docelową grupą klientów mają być młode osoby z grubym portfelem lub posiadacze większych modeli Audi, którzy poszukują drugiego samochodu dla rodziny.

Znana baza, nowa jakość

A1 powstało na bazie Volkswagena Polo (Audi należy do koncernu Volkswagen). Jednak konstrukcja została całkowicie przeprojektowana. Zastosowano też komponenty wyższej jakości.

Choć Audi A1 jest autem o długości nieco przekraczającym 3,9 metra długości, i występuje tylko w wersji trzydrzwiowej, to jednak zachowuje wszystkie zewnętrzne atrybuty marki. Przednia partia nadwozia wyróżnia się dużym wlotem powietrza do silnika (Audi nazywa go singleframe) i skośnymi kloszami reflektorów. Całość nadaje autu drapieżnego charakteru.

Z tyłu jest nie mniej dynamicznie. Nad mocno pochyloną tylną szybą jest spoiler. Poniżej widzimy klosze tylnych lamp w oryginalnej stylistyce z trójwymiarowymi światłami.

Linia boczna charakteryzuje się wyraźnie zaznaczonym łukiem dachu, tylnym słupkiem C w stylu coupe oraz z dużymi nadkolami.

Tylko dla czterech

Nowe Audi jest przeznaczone tylko dla czterech osób. Producent twierdzi, że to celowy zabieg, bo tego typu samochody nie kupuje się na wożenie kompletu pasażerów. Dlatego tylna kanapa jest wyposażona w dwa wyprofilowane siedziska, pomiędzy którymi jest panel ze schowkiem i podstawkami na napoje.

Deska rozdzielcza ma przywodzić na myśl skrzydło samolotu, a cztery okrągłe wyloty powietrza mają przypominają jego turbiny. Całość wykonano z materiałów, które są stosowane również w droższych modelach Audi. Ciekawostką jest oświetlenie wnętrza, w którym zastosowano diody LED.

Silniki i S tronic

Do nowego modelu Audi oferuje cztery silniki czterocylindrowe - dwa benzynowe i dwa wysokoprężne, których moc wynosi od 86 KM do 122 KM. Wszystkie jednostki napędowe funkcjonują zgodnie z zasadą downsizingu, czyli zamiast dużej pojemności turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa.

Producent podkreśla, że zastosowane silniki charakteryzują się niskim zużyciem paliwa - od 3,8 do 5,4 litra na 100 km.

Jednostki konfigurowane są z pięcio- lub sześciobiegowymi przekładaniami manualnymi. Natomiast z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 122 KM współpracuje dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa skrzynia S tronic. Zaletą tej przekładni jest możliwość zmiany biegów automatycznie lub manualnie (w opcji także dźwigienkami na kierownicy).

Dwie linie wyposażenia

Obok dwóch linii wyposażenia (Attraction i Ambition) producent oferuje w opcji pakiet media style, obejmujący m.in. systemy infotainment i multimedia.

MMI Navigation plus, które wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych. Wzoruje się ono na rozwiązaniach stosowanych w modelach Audi wyższych klas, np. otwierany monitor na desce rozdzielczej, czy panel sterowania bazujący na logice MMI.

W oparciu o radio Concert, pakiet connectivity oferuje możliwość doposażenia auta w system nawigacji Audi z mapą. W ofercie znajduje się również Bose Surround Sound System o mocy 465 W.

Podstawowe wymiary
Długość 3954 mm
Szerokość 1740 mm
Wysokość 1416 mm
Rozstaw osi 2469 mm
Poj. bagażnika 267 l.

Źródło: Audi A1 weszło na polski rynek - www.gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna