Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A4 Avant - test (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Nowe kombi stylistów Audi wygląda naprawdę okazale
Nowe kombi stylistów Audi wygląda naprawdę okazale
Jakby się cofnąć pamięcią jakieś 10 lat, to samochody kombi nie były ani zbyt popularne, ani zbyt urodziwe. Postrzegane były jako auta z nieco niższej półki i nie ważne było jaki na nich widniał znaczek firmowy.

Wyglądało to tak, jakby koncerny "odpuszczały" sobie dopracowywanie tych wersji modeli. W praktyce wersja kombi oznaczała poziome wydłużenie linii dachu o bagażnik sedana i podniesienie w pionie linii zamykającej przestrzeń. Przeważnie zabieg ten był zaskakujący, bo z przodu patrzyło się na piękne auto, a tył wyglądał jakby z innej bajki. Ale to już historia.

Styliści zaczęli baczniejszą uwagę przywiązywać do estetyki tej części samochodu. Trwa swoisty turniej pomiędzy stylistami, któremu uda się poprowadzić wręcz idealną linię tylnej częsci samochodu, która harmonijnie będzie współgrała z całością.

Czy stylistom Audi udało się taką harmonię "złapać" w nowym Audi A4 Avant?
W porównaniu do poprzednika auto urósło o 12 cm i mierzy teraz 4,7 m długości. Zmieniono również proporcje auta - przedni zwis jest nieco krótszy, dłuższa jest pokrywa silnika, powiększono rozstaw osi. Linia nadwozia jest smukła, co w połączeniu z płaskim podwoziem obniżyło współczynnik oporu powietrza.
Wnętrze Audi A4 Avant odbiega od tego, które jest w sedanie. Więcej w nim rozwiązań zaczerpniętych z wyższego modelu - A8! O ergonomii nie ma copisać - bo wiadomo - niemiecka precyzja, wręcz idealne rozwiązania ergonomiczne.

Natomiast to o czym warto wspomnieć to systemy podnoszące bezpieczeństwo pasażerów. Jednym z nich jest system składający się z adaptacyjnych poduszek powietrznych, napinaczy pasów potrafiący zidentyfikować osobę siedzącą na fotelu, który dostosowuje siłę napełniania poduszek i napinania pasów do siły zderzenia oraz wielkości osoby i zajętej pozycji w fotelu.

Przestrzeń bagażowa jest imponująca. Standardowo wynosi ona 490 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1430 litrów, co sprawia, że Avant jest zdobywcą najlepszego rezultatu w tej klasie aut.

Niemal całkowicie od nowa zostało skonstruowane zawieszenie A4 Avant. Sprawia, że jazda po łukach, krętych uliczkach nie jest problemem. Zawieszenie świetnie utrzymuje auto w wytyczonym przez kierowcę torze jazdy. Wybieranie nierówności czy to poprzecznych czy wzdłużnych, odbywa się płynnie, bez większych wstrząsów dla podróżujących.

Przeniesienie napędu odbywać się będzie za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej tiptronic (opcja w wersji 3,2 FSI). Wersje 1,8 TFSI oraz 2,0 TDI 143 KM do wyboru będą mieć bezstopniową przekładnię multitronic. Obie najmocniejsze wersje dysponują seryjnym napędem na wszystkie koła, który rozdziela moment pomiędzy przód a tył w stosunku 40:60.

Z ciekawostek technicznych, opcjonalnie dostępny jest także układ drive select, który pozwala dostosować ustawienie auta do stylu jazdy, w trzech dostępnych trybach: standardowym, komfortowym i sportowym. Wśród systemów wspomagających kierowcę warto wspomnieć o asystencie parkowania, systemie ostrzegającym przed niezamierzonym przekroczeniem pasa ruchu oraz aktywnym tempomacie.

Zobacz film:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna