Augustów > Pikieta na ulicy Rajgrodzkiej

(hel)
Dzisiaj na nowo wybudowanym rondzie odbędzie się pikieta mieszkańców, którzy chcą przypomnieć decydentom, że wciąż czekają na budowę obwodnicy miasta. Jak długo protest będzie trwał, nie wiadomo.

Akcja odbędzie się na ulicy Rajgrodzkiej, gdzie zbudowano rozjazd pod przyszłą obwodnicę miasta. I na tym etapie prace zostaną zakończone, do czasu określenia ostatecznego wariantu przebiegu drogi obwodowej. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Później jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor - musi uzupełnić posiadane dokumenty. A to może potrwać nawet kilka miesięcy.

Augustowianie chcą przypomnieć o potrzebie inwestycji i dlatego organizują pikietę. Rozpocznie się ona o godz. 13, bo o tej porze zaplanowano otwarcie nowego rozjazdu.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
patrzący

Wiele wyjhasnia nastepujaca informacja

Zaproponowana 4 lipca 2008 roku koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu „4lomza.pl.” - „Via Baltica będzie nasza?” z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:
„Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

„„Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża – Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.””
/.../
Jak dalej podaje wskazany portal: „ Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn – Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje „Współczesna” 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:
"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."
Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 1994 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa – Białysotk do roku 2012 (a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów – Suwalki).
Jezeli podane wiadomosci są ścisłe, a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej. BEZ KOMENTARZA

Prosze tez porównać:

Czy planuje sie zmianę przebiegu S 19 (kwestia połączenia Via Baltica oraz Via Carpatica)?
Jak można sadzić ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia mozliwości dokonywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Stąd ogromne znaczenie dla utrzymania Białegostoku jako głównego węzła łączącego Via Baltica (S 8) i Via Carpatica (S 19). To z kolei wiąze sie z utrzymaniem już zagwarantowanego przebiegu S 19. Tymczasem dochodzą w tej sprawie ze strony obecnego rządu nie do końca jednorodne sygnały. Przedstawiaja ponizsze -jak sie wydaje -nastepujące cytaty (we fragmentach)

Cytat 1 (bez cześci znakow diakrytycznych)

"/.../Warszawa, dnia 31 marca 2008 r.
TA1-AK- 0701- 1162 /08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku,
W nawiązaniu do interpelacji Pana Posła Kazimierza Gwiazdowskiego z dnia 28 lutego 2008 r., przekazanej przy pismie z dnia 18 marca 2008 r., znak: SPS-023-2005/08,w sprawie budowy drogi ekspresowej S-19, uprzejmie przekazuje nastepujace informacje. /.../.

Biorac pod uwage powyzsze oraz zdajac sobie sprawe z istoty tej drogi dla rozwoju województw Polski wschodniej nalezy zauwazyc, iz w chwili obecnej nie przewiduje się zmian obowiazujacych aktów prawnych i dokumentów dotyczacych drogi ekspresowej S-19.Jednoczesnie nalezy podkreslic, iz stanowisko resortu infrastruktury w przedmiotowej sprawie jest kontynuacja stawiska prezentowanego wielokrotnie przez byłe Ministerstwo Transportu /..../”

Cytat drugi (bez cześci znakow diakrytycznych)
"/.../
Warszawa, dnia . 30 wrzesnia 2008 r.
TA-BGD-WP-MW-070-120/08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
W odpowiedzi na pismo z dnia 29 sierpnia 2008 r., znak: SPS-023-4792/08, przy którym przekazano interpelacje Pani Poseł Grażyny Gesickiej, dotyczaca planów Rzadu w zakresie budowy drogi S 19, uprzejmie wyjaśniam.
/.../
Podniesc równiez nalezy, iz w Ministerstwie Infrastruktury trwaja prace, których celem jest zmiana przebiegu Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) na terytorium Polski, z uwzglednieniem drogi S-19 na odcinku: granica panstwa z Białorusia — Kuznica Białostocka — Białystok — Lublin — Rzeszów.Koniec cytatów"

Najpierw zatem mówiono o utrzymaniu dotychczasowe przebiegu trasy S 19, następnie wpisnao informacje o możliwej zmianie przebiegu S 19.

Jak wskazano powyżej, jak sadzić można bowiem, ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia możliwośc dokynywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Wydaje sie, iż w efekcie Augustow i Bialystok mogłyby zostac narazone na brak dostepu do odnowoczesnej infarstruktuy transportowej,w zglednie na ogromne przesuniecie w uzysklaniu dostepu do nich.

p
patrzący

Wiele wyjhasnia nastepujaca informacja

Zaproponowana 4 lipca 2008 roku koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu „4lomza.pl.” - „Via Baltica będzie nasza?” z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:
„Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

„„Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża – Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.””
/.../
Jak dalej podaje wskazany portal: „ Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn – Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje „Współczesna” 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:
"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."
Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 1994 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa – Białysotk do roku 2012 (a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów – Suwalki).
Jezeli podane wiadomosci są ścisłe, a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej. BEZ KOMENTARZA

Prosze tez porównać:

Czy planuje sie zmianę przebiegu S 19 (kwestia połączenia Via Baltica oraz Via Carpatica)?
Jak można sadzić ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia mozliwości dokonywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Stąd ogromne znaczenie dla utrzymania Białegostoku jako głównego węzła łączącego Via Baltica (S 8) i Via Carpatica (S 19). To z kolei wiąze sie z utrzymaniem już zagwarantowanego przebiegu S 19.

Tymczasem dochodzą w tej sprawie ze strony obecnego rządu nie do końca jednorodne sygnały. Przedstawiaja ponizsze -jak sie wydaje -nastepujące cytaty (we fragmentach)

Cytat 1 (bez cześci znakow diakrytycznych)

"/.../Warszawa, dnia 31 marca 2008 r.
TA1-AK- 0701- 1162 /08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku,
W nawiązaniu do interpelacji Pana Posła Kazimierza Gwiazdowskiego z dnia 28 lutego 2008 r., przekazanej przy pismie z dnia 18 marca 2008 r., znak: SPS-023-2005/08,w sprawie budowy drogi ekspresowej S-19, uprzejmie przekazuje nastepujace informacje. /.../.

Biorac pod uwage powyzsze oraz zdajac sobie sprawe z istoty tej drogi dla rozwoju województw Polski wschodniej nalezy zauwazyc, iz w chwili obecnej nie przewiduje się zmian obowiazujacych aktów prawnych i dokumentów dotyczacych drogi ekspresowej S-19.Jednoczesnie nalezy podkreslic, iz stanowisko resortu infrastruktury w przedmiotowej sprawie jest kontynuacja stawiska prezentowanego wielokrotnie przez byłe Ministerstwo Transportu /..../”

Cytat drugi (bez cześci znakow diakrytycznych)
"/.../
Warszawa, dnia . 30 wrzesnia 2008 r.
TA-BGD-WP-MW-070-120/08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
W odpowiedzi na pismo z dnia 29 sierpnia 2008 r., znak: SPS-023-4792/08, przy którym przekazano interpelacje Pani Poseł Grażyny Gesickiej, dotyczaca planów Rzadu w zakresie budowy drogi S 19, uprzejmie wyjaśniam.
/.../
Podniesc równiez nalezy, iz w Ministerstwie Infrastruktury trwaja prace, których celem jest zmiana przebiegu Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) na terytorium Polski, z uwzglednieniem drogi S-19 na odcinku: granica panstwa z Białorusia — Kuznica Białostocka — Białystok — Lublin — Rzeszów.Koniec cytatów"

Najpierw zatem mówiono o utrzymaniu dotychczasowe przebiegu trasy S 19, następnie wpisnao informacje o możliwej zmianie przebiegu S 19.

Jak wsakzano powyżej, jak sadzić można bowiem, ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia możliwośc dokynywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Wydaje sie, iż w efekcie Augustow i Bialystok mogłyby zostac narazone na brak dostepu do odnowoczesnej infarstruktuy transportowej,w zglednie na ogromne przesuniecie w uzysklaniu dostepu do nich.

~PIOTR~

Via Baltica przez Białystok
TIR-y przez Łomżę

g
gość

Pora postawic pytania:

a) czy bedzie i kiedy budowana droag ekspresowa S 8 (Via Baltica) przez Bialysotk?( w swietle majacej miejsce walsnie teraz próby ziany przbiego TEN-T)
czy bedzie i kiedy budowana droag ekspresowa S 19 (Via Carpatica) przez Bialysotk?( w swietle majacej miejsce wlasnie teraz próby ziany przbiego TEN-T)
c) czy bedzie budowana Rail Balticxa w uzgodnionym uprzednik kształcie, tj. przez Buialysotk - Sokolkę, Augustów?
c) czy grozi Bialemusotkowi odciecie od drog ekspresowch , wzglednie znaczace opoznienie w ich budowie? (w swietle majacej miejsce walsnie tereaz próby ziany przbiego TEN-T)

Pamietajmy, iz bez nowocznsej infrastrukturytransportowej miast nie bedzie sie w stanie rozwijać

g
gość

Czy moze byc tak ze robią analzię środowiskowa w pól roku (normalnie twa ona 12 meisiecy)? czy tomerz ema to zwiazek z terminem sprawy w ETS?
Pamietaujmy - mamy bezwglednie prawnie zagwarantowany przebieg Via Baltica przez Bialystok -Augustow (Kreta 1994). Nie pozowolmy aby Podlasie zostalo pozbawione jedynej nowoczesnej drogi ekspresowej.

Dodaj ogłoszenie