- Bo kontrakt z PKP Cargo przewiduje tylko około 540 wagonów do remontu. A do tego nie trzeba tylu pracowników, ilu jest.
Pracowników jest ponad 800, w tym kiladziesiat osób na umowach okresowych. I - jak mówi Ryszard Ekiert, prezes ZNTK - w razie braku kolejnych zleceń, to ich umowy mogą być ewentualnie nie przedłużane.
- Na razie jednak nie przewiduję zwolnień - zapewnia prezes. - Ale faktycznie tych wagonów, które zgodnie z lipcową umową dostaliśmy do remontu od PKP Cargo, jest mało. W Cargo dzieją sie dziwne rzeczy, o których nie chcę tu mówić. Zapadają niezrozumiałe decyzje. W tym ta dotycząca kontraktu z nami.
- Staramy się też brać na warsztat prywatne wagony - dodaje Ryszard Ekiert. - I liczymy na poprawę sytuacji, bo w IV kwartale przewozów zawsze jest więcej, a w dodatku wiemy, że w Cargo brakuje wagonów. Na przykład węglarek. Może więc zamówienia się zwiększą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?