Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie droga jak marzenie

Anna Perkowska
– Mieszkam na osiedlu Ignatki, niedaleko tego wyjazdu. Ciągle widzę tutaj sznur samochodów – mówi Marzena Szyłak.
– Mieszkam na osiedlu Ignatki, niedaleko tego wyjazdu. Ciągle widzę tutaj sznur samochodów – mówi Marzena Szyłak. M. Kość
Białystok. Mieszkańcy Kleosina i okolic od lat narzekają na hałas i inne uciążliwości wynikające z dużego natężenia ruchu na trasie z Białegostoku w kierunku Łap i Wysokiego Mazowieckiego. Trudno się dziwić, bo w ciągu doby główną ulicą Kleosina przejeżdża w obie strony ok. 13 tys. pojazdów! Dla porównania trasą wylotową z Białegostoku do Augustowa przejeżdża 10 tysięcy pojazdów.

- Ruch na ul. Zambrowskiej jest po prostu straszny. W pobliżu przystanku autobusów linii nr 10 i 11 na szczęście zrobiono przejście dla pieszych. Wcześniej nie dało się przejść, bo bez przerwy jechał sznur samochodów. Dziecka samego bym tutaj nie wypuściła - mówi jedna z mieszkanek Kleosina.
Są plany przebudowy
Są plany, żeby to zmienić. Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich chce wybudować w Kleosinie dwupasmówkę, a także obwodnicę Księżyna. Inwestycja ma być współfinansowana ze środków europejskich, a jej wartość jest szacowana ok. 100 mln zł. W przyszłym roku drogowcy chcą zlecić opracowanie dokumentacji.
- Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa dwupasmowej jezdni przez Kleosin rozpocznie się w 2009 roku - mówi Andrzej Wolfart, dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Następny etap to budowa obwodnicy Księżyna. Będzie się ona zaczynać w Ignatkach, a kończyć w okolicach granicy Księżyna z Niewodnicą.
Nie będzie korków
- Ten drugi etap będzie bardziej skomplikowany, ponieważ wiąże się z wykupem terenów od osób prywatnych - mówi Andrzej Wolfart.
Wolfart ma nadzieję, że do roku 2013 tereny zostaną wykupione i powstanie dokumentacja. Po wybudowaniu obwodnicy Księżyna ma być kontynuowana budowa dwupasmówki z Kleosina aż do miejscowości Markowszczyzna łącznie z przebudową rozjazdu na Łapy i Wysokie Mazowieckie. PZDW szacuje, że inwestycje zakończą się nie wcześniej niż w 2020 r.
Zdaniem drogowców dzięki przebudowie wspomnianej trasy znikną korki w Kleosinie i poprawi się tam bezpieczeństwo ruchu (powstaną nowe sygnalizacje świetlne). W Księżynie zaś znacząco zmniejszy się natężenie ruchu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna