Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie galeria, a nie Market ABC

Barbara Kociakowska, wsp. Szczepan Wróblewski
Marta Ołdziejewska uważa, że sklepy takie jak ABC Market mają szansę przetrwać hipermarkety. – W centrach handlowych towary są droższe. Na pewno garmażerka w ABC jest lepsza – mówi.
Marta Ołdziejewska uważa, że sklepy takie jak ABC Market mają szansę przetrwać hipermarkety. – W centrach handlowych towary są droższe. Na pewno garmażerka w ABC jest lepsza – mówi.
Białystok. Tylko do końca roku można jeszcze robić zakupy w pawilonie z artykułami przemysłowymi należącym do ABC Market. W przyszłości ma powstać tu galeria handlowa.

Już od lata w Markecie ABC przy ul. Mazowieckiej trwa wielka wyprzedaż. Na piętrze, gdzie są stoiska z zabawkami, ubraniami, butami, pozostało już niewiele towaru. Bo pawilon ma zostać zamknięty wraz z końcem tego roku. Zamiast dwóch oddzielnych sklepów ma powstać galeria handlowa, do której budowy przedsiębiorstwo Market przymierza się od kilku lat.

- Jeszcze nie mamy pozwolenia na budowę - mówi Włodzimierz Zniszczyński, prezes PHU Market. - Powinniśmy je uzyskać jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku.

A więc budowa nowej galerii szybko nie ruszy. Tym bardziej, że ciągle trwają prace nad projektem nowego obiektu (szczegóły poznamy pod koniec tego roku).

Wiadomo, że przebudowane mają zostać oba pawilony. W dodatku, pod powierzchnie handlowe może zostać wykorzystany także parking (wówczas parkingi zeszłyby do podziemia).

Na razie będzie funkcjonował pawilon z produktami spożywczymi. Prawdopodobnie zostanie zamknięty tuż przed rozpoczęciem przebudowy.

Wiele osób, z którymi rozmawialiśmy wczoraj pod ABC Market, żałowało, że przez jakiś czas nie będą mogły robić tu zakupów. Szczególnie dużym powodzeniem cieszy się bowiem pawilon spożywczy.

- Często robię tu zakupy - mówi Barbara Muszyńska z Białegostoku. - Obawiam się, czy po przebudowie będzie jeszcze to ten sam market.

- Niestety, przebudowa to konieczność - twierdzi Zbigniew Sulewski z Centrum im. Adama Smitha. - Im wcześniej PHU Market to zrobi, tym większe ma szanse na utrzymanie się na rynku.

Jak zauważa, takie sklepy muszą iść do przodu, bo nie mają szans na to, by konkurować z licznymi galeriami handlowymi. Nowy obiekt musi dorównywać im pod względem jakości i estetyki. Natomiast dużym atutem ABC jest przywiązanie klientów i świetne miejsce - bliskość centrum i wielkiego osiedla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna