Będzie ładniej i dużo bezpieczniej

Mirosław R. Derewońko, Bartosz J. Klepacki, AGT lomza@wspolczesna.pl
Robotnicy kładą wierzchnią ścieralną warstwę asfaltu na Szosie Zambrowskiej. Nie skończą w tym tygodniu.
Robotnicy kładą wierzchnią ścieralną warstwę asfaltu na Szosie Zambrowskiej. Nie skończą w tym tygodniu. Adam Gardocki
Łomża. Do dziś nie wiadomo, czy i kiedy powstanie upragniona obwodnica Łomży. Wprawdzie oficjele z kolejnych ekip rządowych obiecują inwestycję, lecz kiedy przychodzi do decyzji, nie ma kto jej podjąć. A miasto ledwo dyszy.

Kolejny akt dobrej woli wykazał wojewoda podlaski Maciej Żywno, który spotkał się ze Zbigniewem Rapciakiem, podsekretarzem stanu w ministerstwie infrastruktury.

- Ta obwodnica jest ważna nie tylko dla Łomży, ale dla całego województwa - przypominał wojewoda.

- Jest duża szansa na przyspieszenie budowy obwodnicy Łomży - mówił obiecująco podsekretarz.

Rzeczniczka wojewody, Jolanta Gadek zwróciła uwagę na - dla laika zagadkowe - stwierdzenie urzędnika z Warszawy, że "zależy to od tempa prac przygotowawczych".
Projektanci stworzyli trzy warianty obwodnicy: jeden od wschodu, a dwa po zachodniej stronie miasta. Wschodni jest praktycznie nierealny, bo przecina Park Krajobrazowy Doliny Narwi. Jesienią Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada rozstrzygnięcie. Jeśli któryś z wariantów zostanie przyjęty, to prace planistyczne zakończą się do 2011 r., a budowa potrwa przynajmniej dwa lata. Zanim zacznie się gorączka prac budowlanych, przeżyjemy gorączkę przedwyborczą, a wtedy... Uff, zobaczymy.

Na władzach Łomży ciąży obowiązek utrzymania ponad 113 km dróg. W budżecie 2008 na utrzymanie dróg publicznych zapisano ponad 15 mln zł, w tym dwiem trzecie na wydatki inwestycyjne.

Jedna z dróg ważnych dla połączenia Łomży z Zambrowem właśnie nabiera europejskiego blasku. Trwają prace końcowe przy liczącym 800 m odcinku Szosy Zambrowskiej.

- W tym tygodniu na pewno nie skończymy, ale do finału już bliżej niż dalej - ocenia mgr inż. Zbigniew Just, kierujący pracami drogowców. - Dwie układarki asfaltu, pięć walców, ośmiu pracowników z łopatami i dziesięciu operatorów urządzeń to wymagania niezbędne do ułożenia wierzchniej warstwy ścieralnej.

Mało kto wie, że pod nowiutkim asfaltem najniżej znajduje się 30 cm piachu. Na nim spoczywa 20 cm kruszywa łamanego, zalanego podbudową z masy bitumicznej o grubości o 10 cm. Leży na tym 8 cm warstwy wiążącej. Dopiero teraz naszym oczom świeży asfalt ukazuje Szosę Zambrowską w nowej szacie.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Onet.pl. 17.kwietnia 2008. „Pierwsi kandydaci do dymisji w rządzie – ””to będzie rzeźnia”” : "Dziennik: Cezary Grabarczyk, Katarzyna Hall, Bogdan Klich, Barbara Kudrycka i Maciej Nowicki - to właśnie z tej listy mają pochodzić ministrowie, których w sierpniu zdymisjonuje premier Donald Tusk.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3