- Można powiedzieć, że system Snow Motion to rozwinięty ASR - wyjaśnia Daniel Kołodziński z salonu Citroena Motozbyt w Białymstoku. - Klasyczny ASR nie pozwala zakręcić nam kołami napędowymi podczas ruszania na śliskiej drodze, czyli zabuksować.
Jak dodaje nasz ekspert, Snow Motion działa na takiej zasadzie, że dopuszcza możliwość całkowitego lub częściowego buksowania. Dzięki temu zwiększa skuteczność ruszania i jazdy po śliskich, oblodzonych czy mokrych nawierzchniach.
Krok naprzód
W tradycyjnym ASR dwa koła są sterowane tak samo, nie ma żadnego podziału na koło lewe czy prawe. W systemie Snow Motion każde z nich jest traktowane indywidualnie. Dla przykładu: prawe koło stoi na powierzchni śliskiej, natomiast lewe na normalnej. Snow Motion pozwoli zakręcić się temu, które znajduje się np. na lodzie. Drugie natomiast będzie zachowywało się jak podczas zwykłego ruszania. Układ sprawdza się także podczas podjazdu pod górkę.
ASR nie pozwoli nam wjechać tak wysoko, jak system Snow Motion. Dlaczego?
- Odpowiedź jest prosta - Snow Motion pozwoli zabuksować kołom, żeby podsunąć samochód w górę - tłumaczy Daniel Kołodziński. - W przypadku typowego ASR, koła stracą przyczepność i auto zjedzie w dół.
Podczas jazdy
Zalet systemu jest jednak więcej. W chwili gdy będziemy jechać po drodze, gdzie np. został rozlany olej, to w chwili wykrycia poślizgu jednego z kół, ASR nie pozwoliłby nim zakręcić. Tutaj jest to możliwe, dzięki czemu łatwiej uregulować tor jazdy samochodu.
Citroen wprowadził Snow Motion w listopadzie 2008 roku. Występuje on tylko w modelach: C4 Picasso, C4 Grand Picasso i C5 nowej generacji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?