W przetargu wpłynęło siedem ofert. Po ich otwarciu, 14.04.2020 r., okazało się, że proponowane ceny są dużo wyższe od kwoty zamawiającego.
- Najniższą ofertę - na kwotę 326,39 mln zł, złożyło konsorcjum PORR i Unibep, najwyższą - aż 399,81 mln zł - Mostostal Warszawa - wylicza Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też:Połowa obwodnicy donikąd
Niewykluczone, że na wysokie wyceny ofert wykonawców mogła mieć wpływ niepewność przedsiębiorców, co do skutków gospodarczych epidemii koronawirusa w Polsce. Tymczasem kwota zamawiającego to 230,18 mln zł. Została ona oszacowana zgodnie „ze sztuką”, na podstawie średnich cen oferowanych za kilometr drogi ekspresowej o zbliżonych parametrach w innych przetargach na projekt i budowę dróg ekspresowych w kraju.
- Razem z branżą mamy jeden cel: nie zatrzymywać się. W obecnej sytuacji to niezwykle ważne nie tylko dla firm budujących drogi, ale dla całej gospodarki. Z naszej strony deklaracja jest jednoznaczna: nie rezygnujemy z nowych przetargów. Będziemy ogłaszać i realizować portfel zamówień, który wcześniej zaplanowaliśmy - podkreśla Rafał Malinowski. - Jednak przeszacowane oferty są nie do przyjęcia. W naszej ocenie ryzyka przyjęte przez oferentów nie odzwierciedlają realnych kosztów tego zadania. Stąd decyzja o unieważnieniu przedmiotowego przetargu.
GDDKiA postanowiła unieważnić przetarg i jeszcze na przełomie maja i czerwca tego roku przygotować nowy. Rozważana jest możliwość rozszerzenia zakresu rzeczowego, niż ten w unieważnionym przetargu (5,38 km „eski” i jeden węzeł).
Czytaj też:S19 starodrożem
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?