- Jesteśmy na półmetku roku. Na jego początku zrobiliśmy sobie bardzo konkretne założenia. Chcemy zwiększyć liczbę punktów franczyzowych Fit Cake o 100 proc., co oznacza, że w grudniu powinno ich być 50. Jesteśmy na dobrej drodze, by ten cel osiągnąć, ponieważ podpisaliśmy kolejnych sześć umów, które wkrótce wejdą w fazę realizacji - podsumowuje ostatnie działania sieci Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake.
Czytaj również: Białostocki Fit Cake tworzy nową, własną markę - Keto Cake [zdjęcia]
Pięć otwarć w czerwcu
Jak w przypadku każdej franczyzy najtrudniejsza są przygotowania, początki i wdrożenie się w biznesowe procedury. W Fit Cake szkolenia kulinarne dla franczyzobiorców są bardzo specjalistyczne i szczegółowe. Dotyczą bowiem produkcji deserów i ciast bez cukru, bez glutenu, bez laktozy, wegańskich czy sprofilowanych na dietę keto. Mimo to, tylko w czerwcu udało się marce otworzyć pięć nowych kawiarni.
Nowe Fit Cake działają już na warszawskiej Woli, w Ciechanowie, podpoznańskim Kórniku, Wadowicach i Krakowie. Ostatnie prace przed otwarciem trwają jeszcze w lokalach na starówce w Kołobrzegu i w Stalowej Woli.
Biznes dla świadomych inwestorów
Motywacja przedsiębiorców wchodzących do sieci franczyzowej Fit Cake jest bardzo różna. Jedni chcą zainwestować intratnie gotówkę, która z powodu inflacji szybko traci na wartości. Inni poszukują nowego sposobu na życie, ponieważ stracili pracę albo czują się wypaleni. W przypadku franczyzobiorców ze Stalowej Woli zadecydowały względy zdrowotne.
- Pomysł na otwarcie placówki Fit Cake zrodził się z zapotrzebowania wśród rodziny i znajomych. Dużo bliskich osób choruje na cukrzycę lub insulinooporność. Dzieci z najbliższego otoczenia coraz częściej rodzą się z problemami tolerancji laktozy. W Polsce z roku na rok zwiększa się liczba ludzi z nadwagą, więc jeśli przychodzi ochota na słodycze, a mamy wybór między zdrowym a niezdrowym, to powinien on być prosty - tłumaczy swoją decyzję o zainwestowaniu w Fit Cake Iza, franczyzobiorczyni ze Stalowej Woli.
Czytaj również: Białostocka niecukiernia Fit Cake rozwija się przez multifranczyzę. Za granicą też [zdjęcia]
- Świadome podejście do kwestii odżywiania i prozdrowotne nastawienie - to dwie rzeczy, które łączą wszystkich naszych franczyzobiorców. A jest nas już całkiem sporo. Fit Cake daje pracę blisko 200 osobom. Mam nadzieję, że nasza grupa, walcząca z cukrem i niezdrowymi nawykami żywieniowymi, szybko się będzie powiększać - dodaje Rafał Kościuk, współwłaściciel marki.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?