Białostocki producent innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych na rynku niemieckim sprzedawał swoje urządzenia już od lat.
- Jednak cały czas była to sprzedaż jedynie incydentalna, co nas nie satysfakcjonowało. W końcu rynek niemiecki to najbardziej uprzemysłowiony i najbogatszy rynek w Europie i jeden z najważniejszych na świecie. Dodatkowo, w tej chwili nie ma na tym rynku żadnego producenta urządzeń małej mechanizacji spawania takich, jak np. wózki spawalnicze – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.
Jednak, by skutecznie sprzedawać i rozwijać się na takim rynku, jak Niemcy trzeba dysponować nie tylko właściwymi urządzeniami. Trzeba przede wszystkim stworzyć profesjonalną strukturę, której zaufają lokalni klienci i dystrybutorzy. Najważniejszym elementem takiej struktury są oczywiście właściwi ludzie.
Czytaj również:
Takim człowiekiem okazał się Tobias Leicher, specjalista od rynku spawalniczego, z którym Promotech nawiązał współpracę jeszcze w 2018 roku, podczas jednych z branżowych targów w Niemczech. To wtedy plany utworzenia własnej spółki-córki, która zajęłaby się budowaniem marki Promotech na niemieckojęzycznych rynkach tj., Niemiec, Austrii i Szwajcarii (w skrócie zwanych DACH) oraz dystrybucją i serwisem maszyn w tych krajach – zyskały realne kształty.
- Już po kilku pierwszych spotkaniach wydawało się, że nowa firma Promotech Deutschland powstanie w kilka miesięcy. Jednak przyszła pandemia i choć sprzedaż na rynki DACH rozwijała się sukcesywnie, to z punktu widzenia naszego nowego projektu wszystko musiało poczekać – opowiada Bogdan Zaleski.
Ostatecznie w sierpniu 2021 nowa niemiecka spółka Promotechu została zarejestrowana, a jej oficjalne otwarcie miało miejsce 24 września w mieście Aulendorf, które ze względu na swoje położenie w południowej części Niemiec, jest świetną lokalizacją do obsługi południowych Niemiec oraz Szwajcarii i Austrii. Również w sierpniu do firmy do łączył drugi doświadczony handlowiec – Thomas Schmidt, który zajmuje się obsługą centralnych i północnych Niemiec.
Czytaj również:
- Jesteśmy ogromnie zadowoleni, tym bardziej, że posiadanie zagranicznych oddziałów kreujących markę Promotech oraz generujących sprzedaż jest niesłychanie istotne dla przyszłości naszej firmy – mówi Bohdan Zaleski. - Dzięki współpracy z Tobiasem Leicherem w tym roku wysłaliśmy do niemieckich, austriackich i szwajcarskich kontrahentów dziesiątki ofert, których cześć już zaowocowała zamówieniami. Jestem przekonany, że nasz nowy oddział w Niemczech bardzo szybko stanie się największą i najważniejszą zagraniczną spółką Promotechu.
Nad sprawnym uruchomieniem Promotech Deutschland GmbH pracował od początku roku dział sprzedaży i marketingu Promotechu, który wykonał niemieckojęzyczne katalogi i materiały reklamowe, uruchomił też stronę internetową spółki – www.promotech-deutschland.de
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?