Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku, razem z funkcjonariuszami służby Ochrony Kolei przeprowadzili działania pod nazwą „Bezpieczny Przejazd”. Wszystko na rzecz kształtowania i utrwalania bezpiecznych zachowań na przejazdach kolejowych, a w konsekwencji zmniejszenie liczby wypadków drogowych, związanych z niezachowaniem należytej ostrożności. W trakcie dzisiejszego przedsięwzięcia edukowano kierowców i pieszych, przekazując im jednocześnie informacji o zagrożeniach wynikających z niezachowania ostrożności w okolicy torowisk. Zwracano również uwagę na obowiązek każdorazowego zatrzymania się przed znakiem „Stop” oraz stosowania się do sygnalizacji świetlnej, znajdującej się przy przejeździe.
43 policjantów biorących udział w działaniach skontrolowało 204 kierowców. Mundurowi ujawnili 60 wykroczeń nie stosowania się do znaku STOP.
Działania tego typu mają przypominać uczestnikom ruchu drogowego, aby nie lekceważyli znaków drogowych i nie popadali w rutynę, narażając bezpieczeństwo własne oraz innych uczestników ruchu, a wszystko w trosce o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
WARTO PAMIĘTAĆ, ŻE:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Zobacz także:
Białystok. Crash test na przejeździe kolejowym. Jak wygląda samochód rozjechany przez pociąg? (20.06.2018)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?