Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Rozkład jazdy na sezon 2021/2022 PKP Intercity dla województwa podlaskiego. Są zmiany!

OPRAC.: red
W Uhowie nad Narwią powstaje nowy most kolejowy w ramach modernizacji trasy Rail Baltica na odcinku od Czyżewa do Białegstoku
W Uhowie nad Narwią powstaje nowy most kolejowy w ramach modernizacji trasy Rail Baltica na odcinku od Czyżewa do Białegstoku Wojciech Wojtkielewicz
Podróże pojemniejszymi pociągami z Białegostoku do Warszawy, Łodzi i Wrocławia – to najważniejsza nowość dla województwa podlaskiego w nowym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 12 grudnia 2021 roku. Zmiany dla pasażerów zapowiada też Polregio, ale najwięcej zostanie wprowadzonych od 1 stycznia 2022 r., po wejściu w życie nowego aneksu do umowy samorządowej Podlasia z przewoźnikiem. Najważniejszą z nich będzie reaktywacja codziennych połączeń do Siemianówki. Na regionalnych połączeniach nastąpi tez korekta cen.

Łączące Białystok z Wrocławiem pociągi IC Nałkowska (przez Warszawę, Częstochowę i Opole) i IC Dąbrowska (przez Warszawę, Łódź i Kalisz) w nowym rozkładzie jazdy będą obsługiwane składami wagonowymi w standardzie InterCity (IC) zamiast elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, jak do tej pory. Zwiększy to liczbę miejsc w pociągach i pozwoli wzmacniać składy dodatkowymi wagonami, jeśli spodziewana będzie duża frekwencja.

Tak budują most kolejowy w Uhowie

- Dodatkową możliwość dojazdu z Białegostoku na Mazury stworzy wydłużenie do Ełku relacji składu IC Słowacki, kursującego z i do Wrocławia - informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Obowiązujący od 12 grudnia 2021 roku rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. W momencie rozpoczęcia prac modernizacyjnych na linii nr 38 na odcinku Ełk – Giżycko, pociągi między Olsztynem a Białymstokiem (IC Rybak, TLK Biebrza) kursować będą przez Szczytno i Pisz, a skład IC Mamry z Wrocławia dojedzie tylko do Giżycka.

Trwające prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Kietlanka – Białystok powodują, że ruch pociągów prowadzony będzie jednotorowo, a jedna para zostanie zastąpiona autobusami komunikacji zastępczej (IC Pilecki z Białegostoku do Warszawy i IC Narew z Warszawy do Białegostoku).

- Mimo dużych utrudnień, siatka połączeń została opracowana tak, aby zachować bezpośredniość połączeń z i do Białegostoku. Modernizacja wymusza ograniczenie liczby połączeń między Białymstokiem a Warszawą z 8 do 7 - informuje rzecznik PKP Interecity.

Kontynuowane będą prace inwestycyjne na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpływają na kursowanie części pociągów jeżdżących do i z Warszawy. W związku z wprowadzeniem ruchu jednotorowego na linii średnicowej część pociągów będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście bądź w skróconej relacji do lub z Warszawy Wschodniej.

Z kolei jak informuje PKP PLK od stycznia na stacji Nurzec będą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne przewoźnika PKP Intercity.

- Dodatkowy postój na odcinku między Siemiatyczami i Czeremchą ułatwi podróże - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Jeśli chodzi o podlaskie połączenia lokalne, to do końca bieżącego roku na większości tras obsługiwanych przez POLREGIO zmiany będą dotyczyły głównie godzin lub terminów kursowania pociągów. Więcej zmian wejdzie w życie 1 stycznia 2022 roku, gdy zacznie obowiązywać aneks do umowy samorządowej.

Zmiany na odcinku Białystok - Szepietowo

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, organizacja ruchu pasażerskiego POLREGIO na odcinku Białystok – Szepietowo zostanie zmodyfikowana. Zastępcza komunikacja (ZKA) do/z Szepietowa będzie pomniejszona o jedną parę autobusów, natomiast ZKA do Łap w dni robocze zwiększy się z jednej do dwóch. Zostaną wprowadzone ograniczenia kursowania ZKA w weekendy – np. porannego kursu zastępczej komunikacji autobusowej z Białegostoku do Szepietowa (o godz. 6:05) nie będzie w niedziele, a południowy kurs (o godz. 12:20) będzie się odbywał codziennie poza sobotami. Nie zmieni się liczba kursujących codziennie pociągów (2 pary).

W dalszym ciągu będzie obowiązywało porozumienie ze spółką PKP Intercity w sprawie honorowania biletów okresowych POLREGIO. Aby ułatwić codzienne dojazdy na tej trasie osobom uczącym się, studiującym i pracującym, w 12 pociągach PKP Intercity będą honorowane bilety okresowe POLREGIO (tygodniowe, miesięczne, kwartalne).

Zmiany na innych trasach

Od 12 grudnia br. pojawią się dwa nowe połączenia w relacji Sokółka – Kuźnica Białostocka - Sokółka. Dzięki temu pasażerowie będą mieli więcej możliwości dojazdu z Kuźnicy Białostockiej do Białegostoku.

Od terminu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, na odcinku Hajnówka – Czeremcha będą kursowały o dwie pary pociągów mniej, a na odcinkach Bielsk Podlaski – Hajnówka i Bielsk Podlaski – Czeremcha – o 1 parę pociągów.

Na pozostałych trasach w naszym województwie ulegną zmianie godziny i terminy kursowania pociągów, dlatego przy planowaniu podróży prosimy o zapoznanie się z nowym rozkładem.

Nowy aneks do umowy z województwem podlaskim

Województwo Podlaskie na rok 2022 zleciło spółce POLREGIO obsługę 95 pociągów krajowych. Decyzją Zarządu Województwa zostaną przywrócone codzienne połączenia do Siemianówki, które w roku bieżącym funkcjonowały tylko w wakacje. Od 1 stycznia 2022 r., codziennie oprócz sobót, będzie można dojechać do Siemianówki z Hajnówki o godz. 6:15 (pociąg skomunikowany z pociągiem z Białegostoku), a z Czeremchy codziennie o godz. 17:51. Z Siemianówki będą kursowały dwa pociągi do Czeremchy, o godz. 7:19 codziennie oprócz sobót (skomunikowany z pociągami do Białegostoku i Siedlec) oraz każdego dnia o godz. 19:23.

Oprócz reaktywacji codziennych połączeń do Siemianówki pojawi się nowe połączenie z Białegostoku do Sokółki. Pociąg będzie kursował w dni robocze. Odjazd z Białegostoku o godz. 16:53, a z Sokółki o godz. 18:04.

Jednocześnie ze zmianą rozkładu jazdy, zostanie wprowadzona modyfikacja cen:

  • biletów jednorazowych i okresowych dla Taryfy podstawowej oraz Taryfy RAZEM na przejazdy pociągami REGIO, interREGIO i superREGIO,
  • opłat dodatkowych oraz opłat manipulacyjnych.

- Jako jedyny tak duży przewoźnik pasażerski, od trzech lat nie korygowaliśmy cen biletów jednorazowych - przypomina Renata Gierasimiuk z podlaskiego zakładu przewoźnika. - Cennik został skonsultowany i zaakceptowany przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego, czyli marszałków województw, na zlecenie których POLREGIO realizuje połączenia kolejowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Białystok. Rozkład jazdy na sezon 2021/2022 PKP Intercity dla województwa podlaskiego. Są zmiany! - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna