Dwanaście misji zagranicznych (czyli spotkań z potencjalnymi inwestorami), targi inwestycyjne oraz promocja wizerunkowa w mediach - tak będzie się promować cała Polska wschodnia, w tym Białystok. Najnowszy projekt Państwowej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych rusza już w 2010 roku. Po raz pierwszy w historii PAIiIZ chce przyciągnąć inwestorów do wschodniej części naszego kraju.
O programie Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej opowiadały w czwartek w Białymstoku Bożena Czaja, wiceprezes PAIiIZ-u, i Agnieszka Wojnarowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego tej agencji. Program potrwa pięć lat i pochłonie 86 mln zł z unijnego programu Polska Wschodnia.
- Choć nie zapadły jeszcze decyzje, gdzie zorganizujemy misje, myślimy o spotkaniach w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i w krajach azjatyckich - mówiła Agnieszka Wojnarowska.
Na każdy taki wyjazd pojadą przedstawiciele urzędów marszałkowskich oraz reprezentanci Białegostoku i Kielc. Poza tym, Białystok weźmie też udział w drugim projekcie PAIiIZ-u, którego celem jest stworzenie sieci profesjonalnych biur obsługi inwestorów.
- Jeśli chodzi o przyciąganie inwestorów, najgorsze, co dziś można zrobić, to siedzieć i czekać. Trzeba wychodzić na zewnątrz i szukać - podkreślała wiceprezes Czaja.
- Zamierzamy być w obu tych projektach bardzo aktywni - zapewniał prezydent miasta Tadeusz Truskolaski. - Choć nie musi to oznaczać, że na każdą misję zagraniczną będę jeździł akurat ja.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?