Przebudowa białostockiego węzła kolejowego trawa od kilkunastu miesięcy. Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Jej wartość to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).
W Białymstoku wykonawca kontynuuje prace na stacji m.in. budowę przejścia podziemnego. Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się łatwy dostęp do peronów i budynku dworca zapewnią windy i schody ruchome. Przy osiedlu Zielone Wzgórza budowany jest nowym przystanek z bezpiecznym dojściem podziemnym. W pobliżu osiedla Starosielce powstaje łącznica, która umożliwi bezpośredni przejazd pociągów z Ełku do Bielska Podlaskiego.
W drugim kwartale 2022 roku kolej wybierze wariant przebiegu północnej obwodnicy kolejowej Białegostoku. Obecnie rozpatrywane są trzy korytarze nowej trasy (W6, W12, W 13). Ma ona połączyć linię nr 6 Białystok-Sokółka z linia nr 38 Białystok-Ełk i umożliwić wjazd i wyjazd ze stacji Białystok bez zmiany kierunku jazdy pociągów oraz transport cargo, w tym towarów niebezpiecznych. Przeciwko planom kolejarzy protestują mieszkańcy miejscowości gmin Dobrzyniewo Duże i Wasilków oraz białostockich Zawad.
Przypomnijmy też, że równolegle do prac prowadzonych na stacji Białystok zleconych przez PKP PLK trawa budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami zlecona przez miasto Białystok. Powstaje w ramach budowy węzła intermodalnego.
Czy technologie niszczą psychikę dzieci?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?