- Najpierw na GSMP Sienna złapaliśmy kapcia. Potem podczas wyścigów rozgrywanych w Limanowej wybuchł silnik w mojej Hondzie Civic grupy A. Jakby tego było mało, podczas Grand Prix Sopot-Gdynia awarii uległa skrzynia biegów. Każde z tych zdarzeń wyeliminowało nas z dalszej jazdy w zawodach, przez ja i zespół spadliśmy na trzecie miejsce w klasyfikacji rocznej - opowiada z żalem Tomasz Lewczuk.
?enablejsapi=1" type="text/html" width="425" height="344" allowfullscreen frameborder="0">
Jednak w każdym ze swoich startów, zauważa pozytywy, bowiem choć nie zdołał dojechać do mety, każdego z tych trzech wyścigów prezentował bardzo dobre tempo.
- Gdyby nie awarie, za każdym razem mogłem liczyć na wygraną. Na przykład podczas GSMP Sienna pobiłem kolejny rekord trasy, a podczas Grand Prix Sopot-Gdynia zabrakło mi jedynie 0,3 sekundy do pobicia bardzo wyśrubowanego rekordu. I to jest doskonały prognostyk i motywacja do przyszłorocznego ścigania. Przede mną ostatnia runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, która będzie się odbywała w okolicach Krosna. To Wyścig Prządki, który będzie rozgrywany od 17 do 19.09, czyli już podczas tego weekendu - mówi Tomasz Lewczuk
Czytaj również:
Przyznaje jednak, że będą to najtrudniejsze zawody w całym tegorocznym sezonie Gorskich Samochodowych Mistrzostw Polski.
- Aż 95 proc. trasy pokonuje się z gazem wciśniętym w podłogę na IV i V biegu, więc trzeba mocno prostować nogę w kolanie. Do tego dochodzą bardzo szybkie "ślepe" zakręty i duże różnice poziomów, gdzie "na spadaniach" trzeba dohamowywać z maksymalnej prędkości - wyjaśnia bielski kierowca.
?enablejsapi=1" type="text/html" width="425" height="344" allowfullscreen frameborder="0">
Uważa ponadto, że matematycznie wraz z zespołem ALEX Racing Team ma szanse na zdobycie tytuł wicemistrza Polski. - Na pewno będziemy robić wszystko aby uzyskać jak najlepszy wynik - zapowiada pan Tomasz i dodaje: - Mam nowy, kuty silnik i nową skrzynię biegów i już mocno przygotowujemy się do startów w przyszłym roku.
Czytaj również:
Przypomnijmy. Tomasz Lewczuk jest pierwszym i jedynym Podlasianin, która startuje w zawodach rangi mistrzowskiej. W 2019 roku zdobył tytuł Samochodowego Mistrza Białegostoku i Okręgu Białostockiego oraz Ogólnopolski Puchar Wyścigowy KTD Scriptum Race Day. Ściga się Hondą Civic grupy A, czyli autem z modyfikacjami, ale zbliżonym do wersji produkcyjnych. Honda ma więc m.in. klatkę bezpieczeństwa, system HANS do ochrony kręgosłupa i system gaśniczy. Napędza ją silnik 1.6 l o mocy rzędu 200 KM. Pojazd waży 900 kg i jest odchudzony o 300 kg w stosunku do normalnej Hondy Civic, bo nie ma m.in. tapicerki, wygłuszeń i klimatyzacji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?