Kolejne oszustwo na fałszywego pracownika banku. Tym razem doświadczył tego 26-latek zamieszkały w powiecie bielskim. Fałszywa pracownica banku skontaktowała się z mężczyzną, a ten stwierdził, że telefon od konsultantki wydał się wiarygodny, bo na jego telefonie wyświetlił się numer infolinii banku.
- Dzwoniąca poinformowała mężczyznę, że ktoś próbował bezprawnie wypłacić pieniądze z jego konta. Aby zapobiec kolejnym bezprawnym logowaniom, rzekoma konsultantka zaproponowała mężczyźnie przelanie pieniędzy na inne konto. Mężczyzna, mając wizję utraty oszczędności, zgodził się na współpracę z konsultantką i założenie "bezpiecznego" konta, na które kobieta miała przelać jego pieniądze. Po pewnym czasie konsultantka poleciła wylogować się mężczyźnie, po czym rozłączyła się - czytamy w oficjalnym komunikacie wydanym na stronie KPP Bielsk Podlaski.
Nazajutrz 26-latek spostrzegł brak jakichkolwiek środków na koncie. To właśnie wtedy zrozumiał, że padł ofiarą internetowego oszustwa.
Apel bielskiej policji
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje wypłacanie i wpłacanie pieniędzy jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Zobaczcie też:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?