Umowa na wykonanie inwestycji została podpisana 29 stycznia 2021 r. w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. Według założeń, w III kwartale 2022 roku firma uzyska zezwolenie realizację inwestycji. Sama budowa będzie prowadzona w latach 2022-2024 i ma kosztować około 305,4 mln zł.
- Ta umowa to kolejny krok do zrealizowania szlaku Via Carpatia na terenie Polski. To już czwarta umowa na realizację drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. W zeszłym roku ogłosiliśmy przetargi na 10 odcinków tej drogi na Podlasiu, a to oznacza, że w pierwszym półroczu 2021 roku podpiszemy kolejne umowy - zapowiada Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Unibep SA jest czołową firmą budowlaną w Polsce. Według różnych rankingów zajmuje 6. miejsce w Polsce pod względem przychodów. Od kilku lat dynamicznie rozwija Oddział Infrastruktury Unibep SA, a jego pracownicy wspólnie z konsorcjum z PORR SA zrealizowali m.in. odcinek drogi ekspresowej S8 (Warszawa – Białystok), Węzeł Porosły koło Białegostoku, budują odcinek drogi S 61 (w okolicach Szczuczyna). Poza tym, już samodzielnie realizują duże projekty infrastrukturalne w Podlaskiem (w tym drogi krajowe i wojewódzkie w Polsce północno-wschodniej).
Czytaj również: Wybrano wykonawcę kolejnego podlaskiego odcinka drogi ekspresowej S19: Kuźnica- Sokółka
- Ponieważ główna siedziba Unibep SA znajduje się w Bielsku Podlaskim, a to zaledwie kilkanaście kilometrów od inwestycji, będzie nam szczególnie miło ją prowadzić, gdyż w perspektywie oznacza to lepszy i bezpieczniejszy dojazd dla wszystkich okolicznych mieszkańców, w tym naszych pracowników z Białegostoku i okolic, którzy pracują w naszym biurze, czy w Fabryce Domów Modułowych – dodaje Leszek Gołąbiecki.
Fragment S19 Ploski - Haćki
- będzie miał prawie 9 km długości i dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda.
- Odcinek został zaprojektowany równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19.
- Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód oraz 13 obiektów inżynierskich, w tym 9. do przejść dla zwierząt.
- Identyczną funkcję będzie też pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?