Skala rynku chińskiego, jego oddalenie o tysiące kilometrów oraz bariera językowa sprawiają, że przedsiębiorcy boją się prowadzić tam biznes.
- Jeśli pozna się kilka podstawowych zasad, którymi kierują się Azjaci i pamięta się o nich podczas rozmów, to rynek chiński przestaje być straszny - tłumaczył Radosław Pyffel.
Ekspert wprowadził zgromadzonych przedsiębiorców w realia polityczne i społeczne współczesnych Chin. To właśnie kultura biznesu, tak istotna i jednocześnie tak inna od europejskiej, okazuje się często największą barierą.
Dlatego przekazał swoim słuchaczom, zebraną przez lata doświadczeń, praktyczną wiedzę, dzięki której polscy przedsiębiorcy będą mogli przygotować się do spotkań z przyszłymi chińskimi kontrahentami.
- Pamiętać trzeba, że Azjaci bardzo utożsamiają się z pracą i często łączą życie prywatne z biznesem. Dlatego ważny jest bezpośredni kontakt oraz spotkania przy obiedzie. W dobrym tonie jest również rozpocząć spotkanie od prezentu - mówił Radosław Pyffel. - Ważne jest jednak, by wartość podarunku nie przekroczyła 100 euro - dodał.
Oprócz społecznej strony funkcjonowania na rynku chińskim, omówione zostały aspekty prawne, możliwości zawierania umów, marketingu czy reklamy. Regulacje prawne są skomplikowane, a prawo traktowane jest przez Chińczyków instrumentalnie.
- Warto spisywać wszystkie ustalenia z azjatyckimi partnerami, bo spory rozwiązują z pozycji siły. Wygrywa ten, kto ma większe znajomości - przestrzegał Pyffel.
Przedsiębiorcy podczas spotkania otrzymali całą listę kontaktów do biur potencjalnych partnerów biznesowych. Seminarium zakończył pokaz języka chińskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?