Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Browar Łomża rośnie w siłę

Bartosz J. Klepacki
Archiwum
Łomża: Bogata tradycja łomżyńskiego piwa wywodzi się z okresu powojennego. Gdy odkryto w okolicach Łomży wody głębinowe, zaczęto produkować złocisty trunek. Jego smak przed rokiem docenili także duńczycy i zainwestowali w rozwój regionalnej marki. Łomżyński Browar został kupiony przez Royal Unibrew.

Przez ponad 40 lat działalności Browar Łomża zmienił się nie do poznania. Technologia produkcji piwa rozwinęła się w zawrotnym tempie, smak nabrał specyficznego aromatu. Przywiązanie zaś konsumentów do marki pozostało niezmienne.

Rozwojowa historia

Produkcja w łomżyńskim browarze ruszyła w 1968 roku. Wtedy to dopiero były początki i rocznie produkowano 200-250 tysięcy hektolitrów. Siedem lat później (w roku 1975) browar przeszedł pierwszą znaczącą modernizację. Obok browaru powstała wytwórnia zamknięć koronowych tzw. kapslownia. Browar Łomża to jednak przez wiele lat była nazwa wyłącznie marketingowa. Od 1 stycznia 1979 roku, na podstawie wcześniejszej decyzji Ministra Przemysłu Spożywczego i Skupu, browar został włączony do Zakładów Przemysłu Ziemniaczanego - Łomża, które w późniejszym okresie zmieniły nazwę na Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego w Łomży.

W 1994 roku w Browarze Łomża rozpoczęła się prywatyzacja i spółka została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a następnie Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES. Na czterdzieste urodziny 1 lutego 2008 roku rozpoczął się kolejny etap tej rozwojowej historii. Browar został oficjalnie włączony do struktur duńskiego piwnego potentata Royal Unibrew.

Duński sen

- Browar w Łomży został włączony w struktury firmy ponad półtora roku temu. Zainwestowano 4 miliony złotych w jego rozwój i modernizację: wprowadzono nowe technologie poprawiające jakość oraz efektywność procesu produkcji piwa, a także zainwestowano w system magazynowania i dystrybucji oraz w linie rozlewnicze - wyjawia Beata Pawłowska - dyrektor generalny Royal Unibrew Polska.

Inwestycja w dystrybucję oraz efektywność produkcji piwa to nie jedyne poniesione nakłady finansowe. Przed niespełna miesiącem spółka zdecydowała się na zaoferowanie konsumentom piwa Korona Książęca w litrowym plastikowym bezzwrotnym opakowaniu typu PET. Zgodnie z analizami marketingowymi firmy, plastikowe opakowania większe niż typowe półlitrowe butelki i puszki, świetnie nadają się dla piw bardziej dostępnych cenowo dla konsumentów.

- Obserwujemy rynek i widzimy coraz większą otwartość konsumentów na nowości i zmiany, także w kwestii opakowań - dodaje Pawłowska. - W naszej Grupie przykład Litwy pokazuje, że większe plastikowe opakowania świetnie sprawdzają się i zyskują akceptację konsumentów.

Nowe opakowanie to nie jedyna wprowadzona zmiana w Łomżyńskim Browarze. Nasze regionalne piwo podbija kolejne rynki zbytu. Złocisty trunek rodem z Łomży trafił m.in. do Sudanu.

Obecnie zakład zatrudnia około 250 osób i produkuje około 850 tysięcy hektolitrów rocznie.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna