MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S19 - odcinek Malewice-Chlebczyn. Szlak przebiega przez woj. podlaskie i mazowieckie. Inwestycję wykonuje firma z Turcji

wal
Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn liczyć będzie ok. 25 km. To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug
Odcinek S19 Malewice – Chlebczyn liczyć będzie ok. 25 km. To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug GDDKiA/Strona Kontraktu
47 proc. - tyle wynosi zaawansowanie czasowe przy budowie najbardziej wysuniętego na południe fragmenty trasy S19. To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki. Inwestycję, będącą jednym z etapów szlaku Via Carpatia, wykonuje turecka firma.

Budowa S19. Odcinek Malewice-Chlebczyn. Tak powstaje graniczny odcinek S19 między woj. podlaskim i mazowieckim

Postęp prac przy budowie odcinka Malewice-Chlebczyn

Jeśli chodzi o zaawansowanie robót drogowych to przekroczyło ono 17,5 proc. Nieco mniejsze jest w przypadku robót mostowych (16,27 proc). Za to połowę przekroczyło już w przypadku wznoszenia obiektów melioracyjnych.

Zakres wykonanych prac w tygodniu od 9 do 15 września 2024:

  • Kontynuowano odhumusowanie
  • Wykonywanie wykopów i nasypów
  • Montaż zbrojenia (OM-105, OM-115, OM-130, OM-138, OM-139, OM-140, OM-144, OM-153, OM-155, OM-156, OM-157)
  • Przygotowanie do próbnego obciążenia pali CFA (OM-121)
  • Przygotowanie do próbnego obciążenia pali prefabrykowanych (OM-132)
  • Izolacja na zimno (OM-128, OM-145, OM-155)
  • Zasypka (OM-129, OM-145)
  • Wykop (zbiorniki retencyjne)
  • Roboty przygotowawcze oraz zgrzewanie rur, ułożenie przewodów wodociągowych w zakresie sieci wodociągowej
  • Wykopy, piaskowanie rurociągów, wykonanie izolacji i montaż rur osłonowych- branża naftociągowa
  • Kanał DN500, DN800, Studnia wsadowa (kanalizacja deszczowa)
  • Przebudowa kolizji T-12 i T-11 bez przyłączenia, przebudowa kolizji T-10, przebudowa T-17 (kolizje telekomunikacyjne)

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.  

Dwa węzły i nowy most na S19

Wybudowane zostaną 24 mosty, wiadukty, estakady i przejścia dla zwierząt oraz 17 dużych przepustów. Cztery przejścia dla zwierząt dużych zaprojektowane zostały nad drogą ekspresową.

Nowa droga ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości ponad 650 metrów.

Most przez rzekę Bug zlokalizowany składać się będzie z trzech obiektów inżynierskich:

  • estakada o długości ok. 135m,
  • most o długości ok. 200m,
  • estakada o długości ok. 325m.

Wykonawcą inwestycji jest turecka firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret. Kwota kontraktowa wynosi 665 210 000 zł brutto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kadra Probierza przed Portugalią - meldunek ze Stadionu Narodowego

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna