Budowa nowego przystanku kolejowego w Białymstoku

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Budowa nowego przystanku w rejonie osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku
Budowa nowego przystanku w rejonie osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku
Udostępnij:
W rejonie osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku powstaje nowy przystanek kolejowy. Nowy punkt na kolejowej mapie Białegostoku ułatwi codzienne podróże mieszkańcom pobliskich osiedli, a także zapewni wygodną przesiadkę do transportu miejskiego osobom dojeżdżającym do stolicy Podlasia. Z przystanku pociągi będą odjeżdżać m.in. w kierunku Warszawy oraz Ełku i Bielska Podlaskiego. Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Przystanek powstaje w rejonie ulicy Zielonogórskiej. Rozpoczęła się budowa peronów. Wszystkie wyposażone zostaną m.in. w wiaty, ławki oraz czytelną informację pasażerską. Bezpieczeństwo po zmroku na obiektach zapewni energooszczędne oświetlenie LED. Przystanek będzie także dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowane zostaną ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych oraz niedowidzących.

fot. Widać już spory fragment budowanego przejścia podziemnego

Na perony będzie można się dostać schodami i pochylniami z nowo budowanego przejścia podziemnego – obiekt powstaje pomiędzy ulicami Zielonogórską i Starosielce. Widoczna jest już niemal cała konstrukcja przejścia. Tunel o długości 76 metrów będzie dobrze oświetlony i oznakowany, a bezpieczne przemieszczanie się zapewni specjalna antypoślizgowa nawierzchnia.

Nowy przystanek oraz wiadukt budowane są w ramach modernizacji podlaskiego odcinka międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica, z Czyżewa do Białegostoku. Lepszy dostęp do kolei podróżni zyskają w sumie na 6 stacjach i 12 przystankach. Wszystkie przebudowane perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą nowe wiaty i ławki. Czytelna informacja pasażerska oraz nowoczesne nagłośnienie ułatwią podróże. Windy lub pochylnie zapewnią dostęp do peronów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstają ścieżki naprowadzające.

Budowane są wiadukty kolejowe i drogowe, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe. Przebudowywane są obiekty inżynieryjne, w tym największy, liczący około 200 metrów długości most nad rzeką Narew w Uhowie. Prace na odcinku z Czyżewa do Białegostoku zakończą się w 2023 roku.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok (faza II)” jest wspófinansowany przez Unię Europejską ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie