Budowa Trasy Niepodległości. Od 25 marca ruszają prace. Objazdy, utrudnienia, mapy, wizualizacje

Marta Gawina
Marta Gawina
Trasa Niepodległości będzie zrealizowana do końca 2018 r.
Trasa Niepodległości będzie zrealizowana do końca 2018 r. UM Białystok
Rozpoczynają się główne prace budowlane przy trasie niepodległości. Mieszkańców kilku osiedli czekają ogromne utrudnienia w ruchu.

Od soboty całkowicie zamknięta dla ruchu zostanie al. Niepodległości od Wrocławskiej do Klepackiej. Nie wjedziemy na fragmenty ulic Armii Krajowej i Szarych Szeregów. Nie przejedziemy przez kilka ważnych skrzyżowań. Zawężona do jednej jezdni będzie ul. Popiełuszki. Nie będzie skrętu w lewo z Zielonogórskiej w Wrocławską. Trasy zmieni kilka linii autobusowych.

Zmian w organizacji ruchu będzie znacznie więcej. Odczują je głównie kierowcy i mieszkańcy trzech dużych osiedli: Leśnej Doliny, Zielonych Wzgórz oraz Starosielc. Znaki informacyjne już stoją. Widać też słupki ograniczające ruch. Trzeba przygotować się na objazdy, korki, dłuższy dojazd do pracy, szkoły, domu.

Wszystko przez największą inwestycję drogową w naszym mieście - trasę niepodległości. Rozpoczynają się właśnie główne prace budowlane. Będą prowadzone jednocześnie na długim odcinku: od al. Jana Pawła II przez ul. Popiełuszki aż to torów kolejowych.

Jak długo potrwają utrudnienia? - Trudno konkretnie określić termin. Trzeba zakładać, że w niektórych miejscach utrudnienia potrwają do końca budowy - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Zakończenie prac przewidziane jest na jesień przyszłego roku. Trasa niepodległości to zachodnia obwodnica miasta. Liczy ok. 10 kilometrów.

W tej chwili to największa i najdroższa inwestycja drogowa w Białymstoku. Pozwoli ominąć centrum miasta od zachodniej strony. Trasa niepodległości będzie składać się z dwóch alei: Niepodległości oraz Paderewskiego. Jej początek to skrzyżowanie al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych, które też zostanie przebudowane. Następnie pobiegnie przez Leśną Dolinę, Zielone Wzgórza, Starosielce i Nowe Miasto do ul. Wiadukt przy wyjeździe do Kleosina.

Przewidziane są dwie jezdnie, dojazdy z osiedli do głównej trasy, drogi rowerowe, chodniki, wiadukty, tunele, kładki dla pieszych i rowerzystów. Powstanie też jedenaście dwupoziomowych skrzyżowań.

Trasa Niepodległości będzie zrealizowana do końca 2018 r. Wykonawcą jest firma Budimex. Wartość inwestycji to 351,5 mln zł, z czego 267,5 mln zł stanowi dotacja w ramach Programu Polska Wschodnia 2014-2020 – najwyższa jaką dotąd Białystok otrzymał na inwestycje.

Zobacz wizualizację nowej Trasy Niepodległości:

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Budimex=przekręty? Obwodnica Augustowa, rakotwórcza spalarnia śmieci w Białymstoku która spowodowała rekordowy smog, 
 
Budowniczowie polskich dróg dopuszczali się nadużyć nie tylko przy zawyżaniu wartości  kontraktów. Sporo też zarabiali na zaniżaniu jakości nawierzchni...
Stenogram rozmowy dyrektora warszawskiej GDDKiA z członkiem zarządu TEERAG ASDAG.
Ta austriacka firma w konsorcjum z polską spółką Intop Tarnobrzeg wygrała przetarg na realizację etapu 2 południowej obwodnicy Warszawy Puławska - Lotnisko - Marynarska w Warszawie wraz z dojazdem do Okęcia (łącznie ponad 8 km trasy S2 za 1,12 mld zł).
Dyrektor GDDKiA: I teraz ci powiem jedną rzecz, że dzisiaj złapali Budimex na Wyszkowie (wartość kontraktu 120 mln zł, odchylenia od normy sięgały 28 proc. - od red.). Musimy być bardzo ostrożni!
 
 
"Żeby otrzymać zlecenie na inwestycję drogową, podwykonawca miał fundować wycieczkę do RPA obiady i wizyty u prostytutek w agencjach towarzyskich. (...) wylądował na bruku z milionowym kredytem. Firma zmuszona była zwolnić blisko osiemdziesięciu pracowników, a komornik zajął jej cały majątek. Do katowickiego sądu trafił w tej sprawie akt oskarżenia. Prokuratura ujawniła dowody potwierdzające oskarżenia, m.in. dokumentację wyjazdu do Afryki.
Nie miałem wyjścia, musiałem ich opłacać, bo w przeciwnym razie z miejsca wysiudano by mnie z budowy - mówi "Super Expressowi" Arkadiusz Bąk, współwłaściciel firmy, która miała pracować przy robotach ziemnych 240-metrowego wiaduktu w Bielsku-Białej.
W rozpoczętej 3 lata temu inwestycji głównym wykonawcą była firma Budimex, zlecającym zaś Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej. Przed sądem Bąk chce zeznać, jak opłacił wart 9 tys. zł wyjazd do RPA Pawłowi B., kierownikowi tej budowy. Z portfela budowlańca szły też środki na seks w agencjach towarzyskich.
Oni uważali to za rzecz, która im się należy, a ja płaciłem, bo mi grożono, że na moje miejsce wejdzie inna firma - przekonuje gazetę Bąk.
Na ławie oskarżenia stanie Marek T., dyrektor kontraktu i wspomniany Paweł B. Obu grozi im do 5 lat więzienia.
 

 

G
Gość
Budowa "obwodnicy" w mieście (zamiast zgodnie z nazwą poza miastem) z tirami, w standardzie drogi ekspresowej 120 km/h z ograniczeniami do 70 km/h jest bez sensu - mieszkańcy by przejść/przejechać na druga stronę "autostrady" będą musieli iść/jechać 1-2 km do najbliższego wiaduktu wielopoziomowego. 20 lat temu to była trasa poza miastem, dziś Białystok się rozbudował i to trasa wewnątrzmiejska. Zamiast zrobić coś z sensem PO=stanowiono wyciągnąć kasę na budowę tej drogi bo białostockie urzędasy wyczuły okazję na mega 350 mln zł przekręt - stąd PO=mysł na "drogę krajową ekspresową z tirami w mieście” zamiast obwodnicę PO=za miastem, bo gdyby budowano coś PO=za miastem (granicami administracyjnymi Białegostoku) 350 mln zł przeszłoby nie przez lepkie łapki białostockich urzędasów a przez jakieś inne urzędy. Na mapie wydać wyraźnie że ta trasa powinna np. biec od zjazdu z drogi Warszawa - Białystok w Porosłach przez gmine Choroszcz, Klepacze, Niewodnicę... każdy remont, przetarg, budowa to okazja do przekrętów, zawyżania kosztów, ła=PO=wek. Po co robić raz i dobrze, lepiej jak najdrożej, najgorzej i najdłużej, nieważne, że bez sensu, i ze PO=dczas kryzysu raczej trzeba obniżać PO=datki i wydatki. "Jak kraść to miliony", dlatego urzędasy zajmują się większymi drogami, planami spalarni itp. na małych inwestycjach zbyt łatwo wykryć ich szwindle, przekręty i zawyżanie kosztów? 
 
Ponadto w celu zmniejszenia smogu i korków w pierwszej kolejności należy uruchomić kolej miejską pokrywającą się z przebiegiem trasy inwestycji. Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku 
 
Budimex tnie, podobny przekręt jak z obwodnicą Augustowa przez Rospudę 

 

I nie ZaPOmnijmy o nawiększym POmniku głuPOty (ze względu na koszty remontów gdy zniszczą ją tiry) czyli "obwodnicy" przez miasto (Kleeberga, Maczka, Andersa) 4 pasmowa droga ekspresowa z ulicami serwisowymi zamiast z prędkością 120 km/h ograniczenia 70 km/h. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę" 

 

 

M
MACIEJ ZAMBRZYCKI

Droga Redakcjo :

Artykuł :

 

pojutrze rusza Budowa Trasy

Niepodległości , ruszą prace .

będą utrudnienia w Objazdach ,

to będą wizualizacje i mapy , szanowny

Panie Redaktorze , według mnie

to jest Dobra Zmiana według Platformy

Obywatelskiej i komitetu Truskolarskiego .

nasz Białystok zmienia się na dobrze

dlatego Białystok się unowocześnia .

G
Gość

Niszczenie Białegostoku tym razem aleją niepodległości.

Dodaj ogłoszenie