Buspasy w Białymstoku. Będą kolejne pasy dla autobusów

Marta Gawina
Marta Gawina
Więcej buspasów to nie jest dobra wiadomość. Utrudniają one niestety płynną jazdę  - podkreśla Ewelina Sadowska.
Więcej buspasów to nie jest dobra wiadomość. Utrudniają one niestety płynną jazdę - podkreśla Ewelina Sadowska. Anatol Chomicz
Buspasy wkrótce pojawią się na ul. Legionowej. Komunikacja miejska będzie miała też przywileje m.in. na Wiosennej, Jurowieckiej, czy Sitarskiej.

- Tam, gdzie pojawia się taka możliwość, chcemy uprzywilejowywać transport publiczny w centrum miasta - nie ukrywa wiceprezydent Białegostoku Adam Poliński.

Teraz przyszedł czas na ul. Legionową, która jeszcze w tym roku zostanie przebudowana na odcinku od Rynku Siennego do skrzyżowania z Skłodowskiej - Curie. Na całej tej długości w stronę centrum zostanie wytyczony buspas. Dobra wiadomość jest taka, że będzie to dobudowany pas, obok dwóch już istniejących dla wszystkich kierowców. Autobusom będzie też łatwiej jeździć w stronę ul. Kaczorowskiego. Swój pas będą mieć na odcinku od Pięknej.

Na tym nie kończą się buspasowe plany miasta.

- Chcemy je też utworzyć na Wiosennej w kierunku do centrum, choć niekoniecznie na całej długości i na kolejnym fragmencie ul. Branickiego. Dobudujemy buspas od ul. Geodetów do Piastowskiej - wymienia Adam Poliński.

Podobne rozwiązania pojawią się na przedłużeniu ul. Sitarskiej, którego budowa już się rozpoczęła oraz na ul. Jurowieckiej i 1000-lecia Państwa Polskiego.

Fotoradary w Podlaskiem. Gdzie "łapią" kierowców najczęściej? [MAPA]

Co ważne, na tych trasach indywidualni kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Za to na przywileje nie mają co liczyć taksówkarze.

- Przyjęliśmy zasadę, że wpuszczamy taksówki na buspasy tam, gdzie dla aut osobowych jest tylko jeden pas - przypomina Adam Poliński.

Busapsy funkcjonują też na ul. Sienkiewicza, Białówny, Piłsudskiego, Wiejskiej, czy fragmencie Kaczorowskiego.

- Z głosów, które słyszę, to w niektórych miejscach buspasy ułatwiają jazdę, w innych wprost przeciwnie. Moim zdaniem nie ma potrzeby, by było ich więcej. Na pewno zapytam urząd o ich zasadność - mówi Konrad Zieleniecki, radny miejski PiS.

Na poprawę bezpieczeństwa buspasy raczej nie wpływają. W 2012 r. (przed buspasami m.in. na Sienkiewicza) mieliśmy w Białymstoku 4357 kolizji, a w ubiegłym - 4339.

Katastrofa kolejowa w Białymstoku w 2010 roku

Katastrofa kolejowa w Białymstoku. Kary w zawieszeniu dla ma...

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie