Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen Nemo (wideo)

Tomasz Kutkiewicz
Nemo zastąpiło niezbyt urodziwego, ale bardzo popularnego, typowego dostawczaka - C15.
Nemo zastąpiło niezbyt urodziwego, ale bardzo popularnego, typowego dostawczaka - C15.
Citroen wzbogacił swoją ofertę modelową w gamie samochodów użytkowych o małego, miejskiego dostawczaka pod nazwą Nemo.

Auto zostało opracowane wspólnie z koncernem PSA i jest produkowany, razem z bliźniaczym Fiatem Fiorino oraz Peugeotem Bipper'em.

Praktycznie, Nemo zastąpiło niezbyt urodziwego, ale bardzo popularnego, typowego dostawczaka - C15.

Mały kompaktowy samochód, o długości 3,86 m, jest o 27 cm krótszy od Berlingo. Pomimo niewielkich gabarytów zewnętrznych Nemo jest bardzo funkcjonalny. Pojemność użytkowa przedziału bagażowego to 2500 l, zaś ładowność wynosi 610 kg.

Nadwozie tego małego dostawczaka można konfigurowac na różne sposoby. W zależności od potrzeb firmy, Warianty nadwozia przewidują brak drzwi, mogą być one przesuwane z jednej i z drugiej strony, tylne drzwi mogą być całe blaszane lub całe przeszklone.

Jak na auto użytkowe przystało, operacja załadunku i rozładunku jest ułatwiona dzięki niskiemu progowi załadunkowemu. Jego wysokość to 53 centymetry. Poza tym boczne drzwi nie są otwierane a przesuwane a tylne - są asymetryczne. Dodatkowo przestrzeń ładunkową wyposażono w solidne i praktyczne punkty kotwiczenia ładunku, a także przegrodę oddzielającą przewożony ładunek do kabiny pasażerskiej. Dla ułatwienia przewożenia długich ładunków, fotel pasażera można schować w podłodze.

Kabina kierowcy jest prosta, ale ergonomiczna. Dźwignia zmiany biegów została umieszczona blisko kierownicy. W zasięgu rąk kierowcy znajduje się także 12 schowków, w których można umieścić faktury, rachunki i inne drobiazgi.

Szczególną uwagę przywiązano do konstrukcji zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona i odkształcalną belkę poprzeczną z tyłu pojazdu. Tak zestrojone zawieszenie, sprawia, że podczas jazdy, auto dobrze tłumi nierówności. Prowadzenie auta, doskonale ułatwia, świetnie działające wspomaganie kierownicy, jak i nieduży promień skrętu, wynoszący niecałe 10 m! Podczas jazdy, nalezy jednak pamiętać, że nie jest to auto osobowe, ale dostawczak. Szaleństwa nie są wskazane, chociażby z tego powodu, że przeholowanie z prędkością może zakończyć się niemiłą niespodzianką. Na zakrętach nadwozie auta ma tendencje do przechyłów.

Jednostkami napędowymi, dostępnymi w Nemo, są silniki: benzynowy 1.4 l 75KM, oraz Diesla 1.4 HDi 70KM. Obydwa silniki są bardzo ekonomiczne, choć, jak wiadomo, mniej paliwa spali silnik wysokoprężny, bo zaledwie 4,5 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Zobacz film:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna