Cyfrowe rozwiązania także dla seniorów

Materiał informacyjny PGE Obrót S.A.
Epidemia koronawirusa zwiększyła korzystanie z elektronicznych narzędzi w codziennym życiu. Coraz częściej sięgają po nie również osoby starsze. PGE Obrót promuje wśród nich PGE eFakturę i PGE eBOK, podkreślając, że to nie tylko wygoda, ale również bezpieczeństwo.

Stały kontakt z rodziną i najbliższymi, zakupy online bez konieczności niepotrzebnego dźwigania, opłacanie rachunków bez wychodzenia z domu, wygodne zarządzanie dokumentacją elektroniczną. To tylko kilka z możliwości, które daje internet, ułatwiając codzienne funkcjonowanie. I nie są to aktywności zarezerwowane jedynie dla młodszego pokolenia. Nigdy nie jest za późno żeby zacząć z nich korzystać.

Do internetu gotowi start!

Coraz więcej jest ogłoszeń o kursach internetowych dla seniorów organizowanych przez samorządy, Uniwersytety Trzeciego Wieku oraz inne podmioty. To dobry początek oswajania cyfrowych rozwiązań. Znakomitymi nauczycielami i przewodnikami po praktycznych dobrodziejstwach wirtualnego świata są najbliżsi. Zwraca na to uwagę w swoich przekazach PGE Obrót, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii elektrycznej. Spółka zachęca w ten sposób seniorów do wybierania elektronicznej faktury
i korzystania z elektronicznego biura obsługi klienta.

- Mocno promujemy elektroniczne rozwiązania wśród naszych Klientów, podkreślając szereg korzyści związanych z wyborem PGE eFaktury. Po pierwsze, to zmniejszanie zużywania papieru i proekologiczność. Po drugie, wygoda, ponieważ wszystkie faktury mamy uporządkowane w jednym miejscu – mówi Robert Choma, prezes zarządu PGE Obrót.

Spółka przygotowała krótką, filmową instrukcję, jak aktywować PGE eFakturę.

Krok po kroku widać, jak łatwo i szybko można to zrobić. Wystarczy wejść na www.pge-obrot.pl/formularze/e-faktura, wskazać dla kogo ma być uruchomiona PGE eFaktura (osoba fizyczna/firma), podać adres e-mail, numer klienta i wyrazić zgodę na otrzymywanie elektronicznego rozliczenia.

Elektroniczny formularz wyrażenia zgody to nie jedyny sposób, aby aktywować tę formę rozliczeń. Można to również zrealizować za pośrednictwem PGE eBOK www.ebok.gkpge.pl, telefonicznie pod nr 422 222 222 lub poprzez przesłanie wypełnionego formularza dostępnego na stronie www.pge-obrot.pl/formularze/e-faktura na adres mailowy [email protected] lub adres PGE Obrót, ul. 8 marca 6, 35-959 Rzeszów, bądź złożenie go w dowolnym Biurze Obsługi Klienta.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

- Trzecią dużą zaletą elektronicznych narzędzi i zdalnego kontaktu jest bezpieczeństwo. Szczególnie zwracamy na to uwagę w czasie epidemii. Przyczyniają się jednak one również do zwalczania zagrożeń internetowych, które czyhają zarówno na konsumentów, jak i na firmy w postaci działań oszustów i nieuczciwej konkurencji – mówi Robert Choma.

PGE Obrót co jakiś czas szeroko informuje swoich Klientów o fałszywych mailach albo wiadomościach SMS z wezwaniami do zapłaty, wysyłanych przez oszustów próbujących podszywać się pod sprawdzoną markę PGE. Spółka nie tylko monitoruje takie przypadki, przeciwdziałając im od strony IT, ale stawia również na edukację, podkreślając jednocześnie najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem korzystania z internetu.

Warto pamiętać w tym kontekście o przynajmniej kilku podstawowych zasadach. Zawsze blokujemy nasze urządzenia elektroniczne. Telefony i komputery chronimy hasłem, dbając o to, aby nie było ono oczywiste. Maile i komunikaty, w których ktoś wzywa nas do szybkiego działania, często np. roztaczając wizję atrakcyjnych promocji, powinna budzić ostrożność. Jeśli towarzyszy temu jakiś nieznany link lub inny odnośnik, nie warto w niego klikać.

Co robić, gdy nie wiemy, czy otrzymana wiadomość albo przypomnienie o zapłacie pochodzi z PGE?

W razie wątpliwości, zawsze należy się upewnić. Można np. zadzwonić na Infolinię PGE 422 222 222. W każdej chwili PGE eBOK daje możliwość sprawdzenia salda i zobaczenia, czy na pewno są ewentualne zaległości.

Przed dokonaniem przelewu za fakturę za energię, zawsze należy upewnić się, czy pieniądze kierujemy we właściwe miejsce. Najłatwiej porównać dane z ostatniej faktury. Otrzymując je elektroniczne, zawsze mamy pod ręką, dostępne w każdej chwili.

Materiał oryginalny: Cyfrowe rozwiązania także dla seniorów - Kurier Poranny

Dodaj ogłoszenie