Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy modernizacja Tu-154 miała związek z katastrofą w Smoleńsku?

(wu)
Katastrofa w Smoleńsku. Ekipy ratunkowe na miejscu tragedii
Katastrofa w Smoleńsku. Ekipy ratunkowe na miejscu tragedii yandex.ru
Prezydencki Tu-154M po ostatnim remoncie ulegał awariom.

Zawodziły m.in. urządzenia potrzebne przy lądowaniu. Teraz wojkowa prokuratura bada jak przebiegała modernizacja samolotu w Rosji w 2009 roku.

Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie badająca przyczyny katastrofy z 10 kwietnia przygląda się także ostatniemu remontowi maszyny, która rozbiła się pod Smoleńskiem.

Naprawiono wtedy główne podzespoły samolotu, dodawano także najnowsze urządzenia. Remontowano układy hydrauliczne i silnik. Prawie całkowicie przebudowano wnętrze samolotu, tak że stał się on wręcz luksusowy. Przestrzeń pasażerską podzielono na trzy saloniki i na normalny przedział.

Od 21 grudnia 2009 roku, kiedy zakończył się remont tupolewa, wiadomo o jednej nagłośnionej awarii. 22 stycznia 2010 roku kpt Pietruczuk leciał "tutką" z misją humanitarną na Haiti. Na lotnisku w Portoryko okazało się, że zepsuł się układ sterowania klapami. Usterkę naprawiono po kilku godzinach.

Jednak polska czarna skrzynka, a także rosyjskie rejestratory nie zanotowały żadnej awarii sprzętu samolotu 10 kwietnia - donoszą media.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna