Zawodziły m.in. urządzenia potrzebne przy lądowaniu. Teraz wojkowa prokuratura bada jak przebiegała modernizacja samolotu w Rosji w 2009 roku.
Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie badająca przyczyny katastrofy z 10 kwietnia przygląda się także ostatniemu remontowi maszyny, która rozbiła się pod Smoleńskiem.
Naprawiono wtedy główne podzespoły samolotu, dodawano także najnowsze urządzenia. Remontowano układy hydrauliczne i silnik. Prawie całkowicie przebudowano wnętrze samolotu, tak że stał się on wręcz luksusowy. Przestrzeń pasażerską podzielono na trzy saloniki i na normalny przedział.
Od 21 grudnia 2009 roku, kiedy zakończył się remont tupolewa, wiadomo o jednej nagłośnionej awarii. 22 stycznia 2010 roku kpt Pietruczuk leciał "tutką" z misją humanitarną na Haiti. Na lotnisku w Portoryko okazało się, że zepsuł się układ sterowania klapami. Usterkę naprawiono po kilku godzinach.
Jednak polska czarna skrzynka, a także rosyjskie rejestratory nie zanotowały żadnej awarii sprzętu samolotu 10 kwietnia - donoszą media.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?