Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelnicy: Oszustów jest więcej!

(ka)
Rys. Zbigniew Nicewicz
Region. Nie tylko przedstawiciel Netii powoływał się na Telekomunikację Polską, byle tylko sprzedać swoją ofertę. Nieuczciwych sprzedawców jest więcej! Dzięki naszym Czytelnikom wykryliśmy kolejnych.

Po naszym tekście o mieszkankach Nowosad, które zostały oszukane przez przedstawiciela Netii, odezwali się Czytelnicy, którzy także zetknęli się z nieuczciwymi praktykami ze strony operatorów telekomunikacyjnych. Wskazali nam firmę Novum Telekomunikacja:

- Jakiś pan przyszedł do mnie do mieszkania. Zapytałem, czy jest z Telekomunikacji Polskiej. Tak, tak - usłyszałem - opowiadał Czytelnik.

Telekomunikacja Polska, ale nie polska
Sprawdzamy. Dzwonimy do przedstawiciela Novum Telekomunikacja i pytamy, czy jego oferta to oferta TP SA.

- To wszystko są linie Telekomunikacji Polskiej, numer zostaje ten sam, linia jest ta sama, jedyne co się zmienia, to abonament na niższy. Tyle że my jesteśmy niezależnym operatorem - tłumaczy.

- Czyli jak podpiszę z panem umowę, to znaczy, że zmieniam operatora, tak? - dopytuję.

- Wtedy korzysta pani z operatora polskiego.

- A Telekomunikacja Polska to nie jest polski operator?

- Nie, to jest operator francuski France Telekom. Telekomunikacja Polska została sprzedana Francuzom. I teraz jak pani wpłaca do nich pieniądze, to one wędrują za granicę. Natomiast korzystając z polskiej Telekomunikacji Novum pieniądze zostają w kraju, bo to polski operator.

Zwykły człowiek, niewiele mający wspólnego z biznesem, zapewne się w tych wyjaśnieniach pogubi, tym bardziej, że słowa: "polska" i "telekomunikacja" odmieniane są tu na wiele różnych sposobów. Czy przedstawiciel niezależnego od TP SA operatora powinien w ten sposób namawiać klientów do przejścia do swojej firmy?

Operator przyznaje: To jest błąd
- Sugerowanie, że mamy jakieś związki z Telekomunikacją Polską to niedopuszczalna praktyka. Przepraszam wszystkich, którzy zostali w ten sposób wprowadzeni w błąd przez przedstawicieli naszej firmy - mówi Sylwia Dyra z Novum Telekomunikacja. - Nie mamy nic wspólnego z TP SA. Natychmiast zwrócimy na to uwagę przedstawicielom. Przyznaję jednak, że to nie pierwszy sygnał, że taka metoda przekonywania klientów się pojawia. Zawsze na to reagujemy.

Skarga mało skuteczna
Czy na takie działania operatorów można coś poradzić? Okazuje się, że niewiele.

- To są praktyki niezgodne z prawem - mówi Czesław Śliwoniuk, dyrektor białostockiego oddziału Urzędu Komunikacji Elektronicznej. - Przedstawiciele handlowi w ten sposób zwyczajnie oszukują klientów. Niestety, my możemy reagować dopiero, gdy wpłynie do nas skarga.

Tyle, że złożenie skargi niekoniecznie przynosi jakieś efekty

- Żądamy wyjaśnień od operatora. Jeśli operator przyzna się do takich praktyk, możemy go ukarać - opisuje procedurę Śliwoniuk. - Ale najczęściej się nie przyznaje...

A wtedy trzeba by operatorowi oszustwa udowodnić. A na to szanse są niewielkie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna