Na nową inwestycję zdecydował się Andrzej Arefiew, właściciel firmy Top Auto. Jak wyjaśnia, autoryzowany serwis samochodów osobowych i użytkowych grupy Volkswagen, który otwarty ma zostać w lipcu, obejmie takie marki jak Volkswagen, Skoda i Seat. Powstaje w Krupnikach za blacharnią i lakiernią firmy Top Auto.
Całkowity koszt inwestycji, czyli budowa budynku o powierzchni około 1000 metrów kwadratowych, wyposażenie łącznie z narzędziami specjalistycznymi, system komputerowy z programem zarządzającym, oznakowanie, parkingi i szkolenia załogi wyniesie ok. 2,5 mln zł.
Usługi pewnie będą tańsze
Nowy salon Mazdy w Białymstoku otwarty został 1 lutego
- Skoda i Volkswagen to marki z pierwszej piątki na rynku motoryzacyjnym w Polsce - wyjaśnia Andrzej Arefiew. - Do tego w ostatnich pięciu latach wjechało do Polski cztery miliony używanych volkswagenów i audi. Te wszystkie samochody trzeba obsłużyć.
Obecnie w Białymstoku jest tylko jeden, należący do firmy Sieńko i Syn, autoryzowany serwis Volkswagena. Zapowiada się więc rywalizacja o klientów.
Co więcej, właściciel Top Auto chce również otworzyć punkt dilerski Peugeota. Czeka jednak na pozwolenie na budowę.
- To bardzo dobrze, że będzie większa konkurencja - komentuje dr Edyta Jurczak-Pejko z Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku. - Z punktu widzenia klientów dlatego, że wymusi ona niższe ceny usług. Firmy zaś nie będą spoczywały na laurach i będą zmuszone do dalszego rozwoju.
W ostatnich miesiącach w białostockiej branży motoryzacyjnej dużo się działo. 1 lutego Auto Księżyno otworzyło nowy salon japońskiej marki Mazda. Budynek o powierzchni ponad 1100 mkw. to bardzo nowoczesny obiekt. Jest przeszklony, dzięki czemu wnętrze jest dobrze doświetlone. Wszystkie pomieszczenia są klimatyzowane, a miejsce, gdzie sprzedawane są samochody, ma ogrzewanie podłogowe. Na miejscu jest też serwis.
Jak podkreślali przedstawiciele firmy podczas otwarcia nowego salonu, jednym z głównych powodów przeprowadzki z Księżyna była lepsza lokalizacja u zbiegu ulic Generała Maczka z Produkcyjną.
Są zadowoleni
- Najlepszym miernikiem nowej lokalizacji jest ilość osób odwiedzających nasz obiekt - komentuje Michał Gołembiewski, menedżer ds. marketingu w Auto Księżyno. - Jesteśmy dumni, iż udało nam się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów ułatwiając im dostęp do salonu Mazdy.
Z kolei Toyota Auto-Park pod koniec ubiegłego roku powiększyła serwis o około 1000 mkw. W tym roku planuje też powiększyć salon. Natomiast Rycar, który prowadzi m.in. salon samochodów używanych, od niedawna sprzedaje też motocykle różnych marek.
Trudna decyzja
Od 1 stycznia nie ma w Białymstoku sprzedaży samochodów marki Peugeot.
Jak tłumaczy Jerzy Poznański, właściciel Poznański-Auto, rozporządzenie Komisji EU nr 1400/2002 o dystrybucji nowych pojazdów wygaśnie 31 maja 2010 roku. M.in. w związku z tym Peugeot zdecydował o wprowadzeniu do swojej polityki handlowej pewnych nowości związanych z rozwojem i strategią dystrybucji samochodów.
- W przypadku mojej firmy wiązałoby się to ze zmianami organizacyjnymi w jej statusie, a także dużymi nakładami finansowymi - przyznaje Poznański. - Po przeanalizowaniu wszystkich spraw związanych z dostosowaniem do standardów marki Peugeot doszedłem do wniosku, że rachunek ekonomiczny i inne uwarunkowania nie pozwalają mi na kontynuację sprzedaży nowych samochodów. Zakończyłem ją 31 grudnia 2009 roku. Uważam także, że biznes o takim profilu jest biznesem pokoleniowym, a w moim przypadku, niestety, kontynuatora nie posiadam.
Firma Poznański-Auto istnieje od 1992 r., a jako autoryzowany diler Peugeot działa od 1994 r. Warto zaznaczyć, że nadal prowadzi serwis Peugeota oraz usługi blacharsko-lakiernicze.
- Po prostu mam sentyment do tej marki - mówi właściciel.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?