Do Augustowa nową jezdnią

Urszula Bisz [email protected]
Wąska droga przez Puszczę Knyszyńską do Augustowa zostanie za Katrynką poszerzona z dwóch do trzech pasów ruchu
Wąska droga przez Puszczę Knyszyńską do Augustowa zostanie za Katrynką poszerzona z dwóch do trzech pasów ruchu Fot. Z. Gołębiewski
Udostępnij:
Powiat białostocki. Bodaj najbardziej niebezpieczny fragment drogi krajowej nr 8 zostanie w końcu przebudowany!

Droga 2+1

Droga 2+1

Na nowej jezdni będzie obowiązywał przekrój 2+1, co oznacza, że na odcinku kilku kilometrów będą dwa pasy ruchu w jedną stronę, a w przeciwną tylko jeden. Na kolejnym odcinku - odwrotnie. Dodatkowy pas przeznaczony będzie do bezpiecznego wyprzedzania. Zmiany będą zaznaczone wyspami centralnymi i wymalowanym 0,5-metro- wym pasem rozdzielającym z odblaskami.

Za parę miesięcy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad znajdzie wykonawcę na przebudowę prawie 12-kilometrowego odcinka Katrynka - Przewalanka, a prace zaczną się już w przyszłym roku.

Najpierw wejdą archeologowie
- Obecnie jesteśmy na etapie uzupełniania Raportu Oceny Oddziaływania na Środowisko o dane z inwentaryzacji przyrodniczej - powiedział Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Gdy tylko wszystko będzie gotowe, wystąpimy o decyzję środowiskową, a po jej uzyskaniu - o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Już teraz będziemy zlecać archeologiczne badania rozpoznawcze.

Droga przyjazna dla kierowców i zwierząt
Przebudowa drogi krajowej nr 8 będzie prowadzona w istniejącym pasie drogowym, tak, żeby była jak najmniej uciążliwa dla środowiska. Dlatego zamiast dwóch jezdni zaplanowano jedną o szerokości 11,5 metra (zamiast dzisiejszych 6 czy 7 metrów w zależności od odcinka).

Podczas przebudowy powstaną cztery skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi (z wydzielonymi lewoskrętami). Na niektórych odcinkach będą też drogi serwisowe (w rejonie miejscowości Rybniki i Katrynka).

Ten odcinek "ósemki", z racji sąsiedztwa terenów chronionych, ma spełniać standardy ochrony przyrody. Planowane są dwa przejścia dla zwierząt górą (o szerokości 60 m z wygrodzeniem). Droga projektowana będzie tak, żeby woda z nawierzchni spływała do kanalizacji deszczowej, a nią do zbiorników, w których będzie odparowywać.

Prace drogowe zaplanowane są na lata 2009-2010, a oddanie tego fragmentu do użytku na wiosnę 2011.

To kolejny etap prac na krajowej "ósemce". Obecnie modernizowany jest fragment między Białymstokiem a Katrynką. Na przebudowywanym odcinku o długości 6,4 km trwają roboty ziemne i przebudowa uzbrojenia technicznego. Drogowcy rozpoczęli również budowę obiektów inżynieryjnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 17.10.2008 o 21:35, gość napisał:

A gdzie ma byc połącznie drogi eksperesowej S8 z droga eksperesowa S 19 i z wyjsciem na Bialorus jak nie w Bialymstoku? Przeicez inaczej to by byly kpiny..NIE DLA SKANSENU W BIAŁYMSTOKU


w Choroszczy
g
gość
A gdzie ma byc połącznie drogi eksperesowej S8 z droga eksperesowa S 19 i z wyjsciem na Bialorus jak nie w Bialymstoku? Przeicez inaczej to by byly kpiny..
NIE DLA SKANSENU W BIAŁYMSTOKU
g
gość
To jest droga miedzynarodowa S 8, TEN-T ne 1 Via Baltica a nie zadna "krajowa ósemka". Białysotk nie moze byc SKANSENEM bez dróg o znaczeniu miedzynarodowym .
t
troche zorientowany
Czy wy zdajcie sobie sprawę ze w założeniu S8 omija Białystok od północnego - zachodu i łączy się z istniejącą drogą nr 8 tuż za Korycinem? od Białegostoku do Korycina w założeniu nie ma to być droga ekspresowa, a jedynie główna przyspieszona co w tym przypadku (wyeliminowaniu ruchu Tirów) wydaję się być na tym odcinku wystarczające.
M
Mieczyslaw
I znow powstaje ta durna droga.
Dlaczego jedna jezdnia, a za pare lat poszerzac.
Kto byl taki durny wydajac taka decyzje.
Ze to nadal nie brakuje u nas tych polglowkow drodowych.
Jesli budowac, to dwie jezdnie.
DWIE JEZDNIE !!!
j
ja
Kto płaci tym palantom za wypisywanie tych bredni? czy to są pieniądze z haraczy?
p
patrzący
W marcu roku 1993, za rządów Hanny Suchockiej, Centralny Urząd Planowania w Warszawie wskazał, iż docelowy przebieg Via Baltica winien przebiegać przez Ostrów Mazowiecką - Białystok - Augustów.
W międzyczasie w 1994 roku ministrowie transportu UE na konferencji na Krecie zalecili przebieg czterech transeuropejskich korytarzy transportowych przez Polskę (TEN-T), z których I korytarz Helsinki - Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa uznano za przebiegający przez (ówczesne) woj. podlaskie.

Korytarze te zostały jednocześnie uznane za objęte priorytetem pomocowym Unii Europejskiej.

Z kolei w roku 1997 ministrowie transportu Unii Europejskiej zalecili dokładnie przebieg drogi TEN-T nr 1 (Via Baltica) przez Białystok-Augustów.

Taki też wariant przebiegu Via Baltici zapisano w traktacie akcesyjnym Rzeczypospolitej Polskiej do Wspólnot Europejskich.

I współcześnie jest on zgodny z obowiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.
Układ taki zawarto też w Programie Operacyjnym “Infrastruktura i Środowisko”.
p
patrzący
W 1994 roku ministrowie transportu UE na konferencji na Krecie zalecili przebieg czterech transeuropejskich korytarzy transportowych przez Polskę (TEN-T), z których I korytarz Helsinki - Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa uznano za przebiegający przez (ówczesne) woj. podlaskie. Korytarze te zostały jednocześnie uznane za objęte priorytetem pomocowym Unii Europejskiej.

Z kolei w roku 1997 ministrowie transportu Unii Europejskiej zalecili dokładnie przebieg drogi TEN-T nr 1 (Via Baltica) przez Białystok-Augustów.

Taki też wariant przebiegu Via Baltici zapisano w traktacie akcesyjnym Rzeczypospolitej Polskiej do Wspólnot Europejskich.

I współcześnie jest on zgodny z obowiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.

Układ taki zawarto też w Programie Operacyjnym “Infrastruktura i Środowisko”.
p
patrzący
W marcu roku 1993, za rządów Hanny Suchockiej, Centralny Urząd Planowania w Warszawie wskazał, iż docelowy przebieg Via Baltica winien przebiegać przez Ostrów Mazowiecką - Białystok - Augustów.

W międzyczasie w 1994 roku ministrowie transportu UE na konferencji na Krecie zalecili przebieg czterech transeuropejskich korytarzy transportowych przez Polskę (TEN-T), z których I korytarz Helsinki - Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa uznano za przebiegający przez (ówczesne) woj. podlaskie. Korytarze te zostały jednocześnie uznane za objęte priorytetem pomocowym Unii Europejskiej.

Z kolei w roku 1997 ministrowie transportu Unii Europejskiej zalecili dokładnie przebieg drogi TEN-T nr 1 (Via Baltica) przez Białystok-Augustów.
Taki też wariant przebiegu Via Baltici zapisano w traktacie akcesyjnym Rzeczypospolitej Polskiej do Wspólnot Europejskich.
I współcześnie jest on zgodny z obowiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.

Układ taki zawarto też w Programie Operacyjnym “Infrastruktura i Środowisko”.
p
patrzący
W marcu roku 1993, za rządów Hanny Suchockiej, Centralny Urząd Planowania w Warszawie wskazał, iż docelowy przebieg Via Baltica winien przebiegać przez Ostrów Mazowiecką - Białystok - Augustów.

W międzyczasie w 1994 roku ministrowie transportu UE na konferencji na Krecie zalecili przebieg czterech transeuropejskich korytarzy transportowych przez Polskę (TEN-T), z których I korytarz Helsinki - Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa uznano za przebiegający przez (ówczesne) woj. podlaskie. Korytarze te zostały jednocześnie uznane za objęte priorytetem pomocowym Unii Europejskiej.

Z kolei w roku 1997 ministrowie transportu Unii Europejskiej zalecili dokładnie przebieg drogi TEN-T nr 1 (Via Baltica) przez Białystok-Augustów.
Taki też wariant przebiegu Via Baltici zapisano w traktacie akcesyjnym Rzeczypospolitej Polskiej do Wspólnot Europejskich.
I współcześnie jest on zgodny z obowiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.

Układ taki zawarto też w Programie Operacyjnym “Infrastruktura i Środowisko”.
A
ALA
W dniu 17.10.2008 o 09:40, zapytajnik napisał:

A mozw to proba zepchniecia miasta do roli najglebszej prowincji metodami faktów dokonanych? Juz niema mowy o Via Baltice tylko o jakiejs drożce jednojezdniowej? Co na to wladze?


UFUNDUJEMY POMNIK TEMU KTO WYBUDUJE BEZPIECZNA DROGE DO AUGUSTOWA. NASZE WŁADZE SĄ PRZYZIEMNE ALE TO NIE OZNACZA
ZE MYŚLĄ O DROGACH.
g
gość
Budują S 61 z Łomzy na pólcnoc (jedyna droga w woj. podlaskim jaka dotąd dostala dofiannsowanie unijne) i poszerzają (chcoiaż odcinek tej trasy był jakies 3-4 lata temu modernizowany) odcienk Zambrów - Wysokie Mazowieckie. Jest to, jak sie wydaje, cześć podjetej stopniowo akcji obejścja Białegosotku nie tylko w trakcie Via Baltcia, ale też na linni S 19 (polnoc -poludnie). Z czasem przeprowadza Rail Baltica na Łomżę i nigdy tu nie pobuduja lotniska.

Takie dzialania zdaja sie zapowiadac probę doprowadzenia do pełnego wyłączenia Bialegosotku z jakiejkolwiek nowoczesnje infrastruktury transportowej. Do tego dochadzą głosy że dwujezdniowej drogi Bialysotk - Augustow nie trzeba budwać

Jeżeli pozwolimy na wyrwanie należnej nam Via Baltica, ( i wkonsekwencji jezlei pozwolimy na odebranie nam Rail Baltica) zapewne zadziala zasada domina, natychmaist dodejmą dzialania żeby odebrac Białemustokowi nowoiczesne drogi na wszystkich innych kierunkach. A dzialania zeby w Bialystkoku nie bylo lotniska ciagle trają.

Jak sie moze wydawac, na naszych oczach, przy dalszym pełnym marazmie i braku oborny miasta, moze się dokonać pełne odciecie miasta Białegosotku od cywilziacji.
m
mieszkaniec
kazdy odcinek tej drogi jest niebezpieczny!!!!!!!!!!!!!! nalezy zrobic cala droge!!!!!!!!!!!
z
zapytajnik
A moze opisane prace (jedna jednia) maja robic do 2011 , zeby wyprzedzic jakiekolwiek dzialania z budowa drogi szybkiego ruchu jak wladze obemie nowa ekipa?
z
zapytajnik
A co z obwodnicą Wasilkowai połaczniemz S 8 przez Katrynkę? Czy chca zeby do Bialegootku prowadzily tylko drogi turystyczne?
Bialysiotk staly sie wtedy najwiekszym, trzystutysiecznym skansenem śwaita.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie