Jeśli chodzi o zaawansowanie robót drogowych, to ułożono już 5 proc. nawierzchni. W przypadku obiektów mostowych to postęp prac waha się od 16 do 83 proc. Wykonano też trzy czwarte zaplanowanych przepustów.
Procentowo zaawansowanie prac na 9-kilometrowym wynosi:
- roboty drogowe - 34,7 proc.
- roboty mostowe - 53,11 proc.
- roboty branżowe - 34,52 proc.
- roboty kubaturowe - 0 proc.
Zobacz budowę odcinka S19 Haćki-Bielsk Podlaski w letniej scenerii
Dziewięć kilometrów na trasie Haćki-Bielsk Podlaski
Wykonawcą inwestycji Haćki – Bielsk podlaski realizowanej w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) jest firma Budimex. Umowa w systemie Projektuj i buduj, o wartości 325,9 mln zł, została podpisana 6 września 2021 r.
Termin ukończenia prac to III kwartał 2025 r. W ramach zadania wybudowanych zostanie 9 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 oraz jednojezdniowy odcinek DK66 - łącznik do istniejącej DK19. Nawierzchnia będzie bitumiczna, o nośności 11,5 t/os. Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa duże przejścia dla zwierząt.
Bielsk Podlaski odetchnie od tranzytu
Powstaną również dwa węzły drogowe:
- Bielsk Podlaski Północ – na skrzyżowaniu z istniejącą DK19 (docelowo drogą wojewódzką). W miejscu połączenia przewidziano budowę ronda umożliwiającego powiązanie drogi ekspresowej z istniejącym układem drogowym.
- Bielsk Podlaski Zachód - na skrzyżowaniu z DK66 w kierunku zachodnim.
Taki układ drogowy umożliwi wyprowadzenie tranzytu poza centrum Bielska Podlaskiego.