MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga ekspresowa S61. Odcinek na północ od Łomży. Nie ma chętnych na dzierżawę Miejsc Obsługi Podróżnych. W Górkach. Od wschodu i od zachodu

red
Sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce to już ponad 5100 km. Nikt dzisiaj sobie nie wyobraża podróżowania tymi trasami bez istniejących MOP-ów.
Sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce to już ponad 5100 km. Nikt dzisiaj sobie nie wyobraża podróżowania tymi trasami bez istniejących MOP-ów. GDDKIA
Nie ma chętnych na dzierżawę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych przy drodze ekspresowej S61. Dlatego białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po raz piaty ogłasza przetarg na wydzierżawienie MOP Górki Wschód (kierunek z Łomży do Budziska) oraz MOP Górki Zachód (kierunek z Budziska do Łomży. Na oferty czeka do 28 października

Razem z budową odcinka S61 Kolno - Stawiski zostały wykonane dwa Miejsca Obsługi Podróżnych – Górki Wschód oraz Górki Zachód. Zakres wykonanych prac w ramach budowy S61 obejmował parkingi dla samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów, miejsca kontroli oraz toaletę.

- Teraz szukamy firm, które są zainteresowane uruchomieniem między innymi stacji paliw oraz restauracji/bistro - czytamy n stronie białostockiego oddziału GDDKIA.

Na MOP Górki Wschód przewidziane zostało dodatkowo miejsce pod budowę obiektu noclegowego. Dzierżawca tego MOP-u będzie mógł taki obiekt wykonać.

Co będzie można zatankować?

Na obu MOP-ach, dzierżawcy, obok obligatoryjnej stacji tankowania benzyny, oleju napędowego, LPG i AdBlue, będą mogli wykonać także miejsca:

  • do ładowania pojazdów elektrycznych,
  • tankowania pojazdów zasilanych wodorem
  • oraz ciekłym (LNG) lub sprężonym (CNG) gazem ziemnym.

MOP-y, elektromobilność oraz ... AFIR

Obecnie w Polsce na 102 MOP-ach i parkingach znajduje się 113 stacji ładowania. Rozporządzenie Rady i Parlamentu Europejskiego, dotyczące wdrożenia infrastruktury paliw alternatywnych (ang. AFIR, Alternative Fuels Infrastructure Regulation), nakłada na państwa członkowskie konkretne wymagania w zakresie zapewnienia odpowiedniej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych oraz tankowania wodorem.

- Brak konieczności wykonania w obu MOP-ach w Górkach punktów ładowania pojazdów elektrycznych, mimo wymogów AFIR, wynika ze zmiany wymagań przetargowych - czytamy na stronie białostockiego oddziału GDDKiA.

Doświadczenie dzierżawcy

To już piąta próba znalezienia chętnych do dzierżawy każdego z obu MOP-ów.

Oferty mogą składać firmy, które przynajmniej od 3 lat zajmują się na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego prowadzeniem działalności polegającej na obsłudze podróżnych na MOP-ach lub od minimum 3 lat prowadzą stację paliw oraz same, lub na podstawie licencji, prowadzą obecnie przynajmniej 1 stację paliw. (żródło: gddkia/bialystok)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna