Chodzi o niemal 20 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S61. Ale to również strategiczny węzeł Podborze w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Połączy on Via Baltikę (S61) z droga ekspresową S8 Wrocław - Warszawa - Białystok. Będzie to jedno z największych skrzyżowań bezkolizyjnych na całej trasie.
- To oczywiste, ponieważ w tym miejscu ruch tranzytowy z krajów nadbałtyckich będzie się łączył z siecią polskich autostrad i dróg ekspresowych prowadzących na zachód Europy - mówi rzecznik białostockiej GDDKiA Rafał Malinowski.
Dodaje, że inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. - Na wykonanie zadania firma ma 31 miesięcy (bez okresów zimy od 15 grudnia do 15 marca). To znaczy, że na zaprojektowanie trasy i uzyskanie decyzji ZRID ma 15 miesięcy. Kolejnych 16 miesięcy zajmie budowa i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie - wyjaśnia Rafał Malinowski.
Koszt inwestycji przekroczy 479 mln zł. W jej ramach powstanie 19,5 km drogi S61 z dwoma węzłami, a modernizacja obejmie 3 km obecnej S8 i 40 km dróg lokalnych.
Magazyn Informacyjny 1.02.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?