Pan Mariusz: Kupiłem telefon komórkowy. Po 2 miesiącach okazało się, że urządzenie jest wadliwe - telefon sam się wyłączał. W związku z tym oddałem komórkę do reklamacji żądając jej wymiany na nową, wolną od wad w ramach rękojmi. Sprzedawca uznał reklamację za zasadną i wymienił telefon na nowy. Jednak po upływie miesiąca w nowej komórce przestał działać moduł odpowiedzialny za bezprzewodowy internet (3G). Wobec tego złożyłem sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądałem zwrotu ceny telefonu. Czy sprzedawca powinien zrealizować moje żądanie, tj. zwrócić pieniądze za telefon komórkowy?
- Sprzedawca musi spełnić żądanie konsumenta i zwrócić mu cenę telefonu. Przedsiębiorca nie jest uprawiony do ponownej wymiany lub naprawy komórki, z uwagi na to, iż urządzenie była już wymienione, a wada nowego telefonu ma charakter istotny. Gdyby żądanie zwrotu ceny konsument skierował do sprzedawcy w swojej pierwszej reklamacji, to wówczas przedsiębiorca byłby uprawiony do zablokowania żądania kupującego i mógłby zaproponować mu naprawę lub wymianę telefonu.
Pani Kamila: Kupiłam w sklepie internetowym sukienkę na studniówkę. Dwa dni później, po jej otrzymaniu i przymierzeniu, okazało się, że jest za duża. Wobec tego postanowiłam ją zwrócić. Jednak zauważyłam, że przy mierzeniu doszło do jej zabrudzenia. Czy w takim przypadku mogę ją zwrócić?
Pani Kamila może odstąpić od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni kalendarzowych liczonych od daty otrzymania towaru. Jednak w takim przypadku, sprzedawca może obciążyć ją dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości rzeczy, czyli czyszczenia sukienki i doprowadzeniem jej do stanu, w jakim była w momencie sprzedaży.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?