Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drugi most kolejowy wjechał nad Bug. To ogromna kolejowa inwestycja na trasie Białystok - Warszawa [ZDJĘCIA]

(opr. jul)
Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew.
Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odcinku Sadowne – Czyżew. PKP PLK
Nad rzeką Bug w Małkini został wybudowany most kolejowy. Teraz będzie przygotowany do ułożenia toru. To drugi taki obiekt, który powstał nad tą rzeką na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. Nowym mostem i drugim torem pociągi pojadą w 2020 roku.

Przeprowadzono najważniejszy etap prac przy kolejowej przeprawie. Na wybudowane filary nasunięto pięć 60-metrowych przęseł łukowych o wysokości ponad 12 m i wadze - każde ponad 300 ton. Jedno przęsło nasuwano około 12 godzin. Teraz most będzie przygotowany do ułożenia toru - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Most kolejowy na Bugu to najdłuższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Wybudowano go wykorzystując specjalną konstrukcję tzw. łuk Langera. Dzięki temu jest lżejszy lecz bardziej wytrzymały.

Dotychczas na odcinku Sadowne – Czyżew była tylko jedna przeprawa kolejowa. Ale jak tłumaczy Karol Jakubowski, było to tzw. wąskie gardło, gdyż linia „zwężała się” do jednego toru. Dzięki budowie dwóch mostów na Bugu, linia kolejowa będzie dwutorowa na całej trasie łączącej Warszawę z Białymstokiem. Pociągi drugim torem pojadą w marcu przyszłego roku.

czytaj też: Rail Baltika ma pecha. Na szybką kolej poczekamy. Bo oferty są za drogie

Odcinek Sadowne–Czyżew to kolejny modernizowany fragment Rail Baltica – linii łączącej Mazowsze i Podlasie oraz w ruchu międzynarodowym przygotowywanej do połączenia krajów nadbałtyckich ze środkową Europą.

- Podróżni korzystają już z efektów robót. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne i komfortowo wyposażone perony między innymi na stacjach Małkinia i Sadowne. Pociągi jadą nowym torem, m.in. po nowych mostach na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince - mówi Karol Jakubowski.

Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. Na początku przyszłego roku pociągi pojadą już nową dwutorową linią na całym odcinku Sadowne–Czyżew. Po zakończeniu modernizacji linia podróże z Warszawy do Białegostoku w czasie poniżej 2 h. Wartość prac to 569 mln zł netto. Projekt ”Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Jeśli propozycja rozkładu się potwierdzi, pasażerów jadących z Białegostoku do Warszawy i z powrotem czeka gehenna. Zamiast nieco ponad dwóch godzin, w podróży będą musieli spędzić niemal 5 godzin. Przerwy w kursowaniu pociągów bezpośrednich mają wynieść od 6 do 7 godzin w ciągu dnia.

Uwaga podróżni! Będzie ogromny problem z dojazdem z Białegos...

Zobacz też: Most na wiadukcie Towarowa - Poleska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Drugi most kolejowy wjechał nad Bug. To ogromna kolejowa inwestycja na trasie Białystok - Warszawa [ZDJĘCIA] - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna