Dwa silniki i mnóstwo ekologicznych rozwiązań

(opr. mf)
Udostępnij:
Koreańczycy zaprezentowali właśnie Hyundai Santa Fe blue Hybrid z systemem napędu hybrydowego, łączącym 2,4-litrowy silnik i motor elektryczny o mocy 30 kW.

Silnik elektryczny służy także jako generator, przetwarzający energię uzyskiwaną podczas hamowania na prąd ładujący akumulator.

Opracowana koncepcja hybrydowego napędu będzie stosowana teraz we wszystkich następnych projektach hybrydowych Hyundai. Nowa technologia pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla do zaledwie 148 g/km i uzyskać zużycie paliwa wynoszące 6,2 l/100km. I to wszystko przy szacowanej prędkości maksymalnej 170 km/h i czasie przyspieszania 0-100 km/h wynoszącym 10,6 s.
Oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika wyłącza go po zatrzymaniu pojazdu. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik automatycznie się uruchamia. Dodatkowo zastosowano najnowszą wersję elektrycznego układu wspomagania kierownicy, co pozwoliło ograniczyć pobór energii, a kolejne oszczędności uzyskano stosując opony o obniżonych oporach toczenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marco Polo
Moja Dacia Logan bez tej całej elektroniki pali 3,5 ropy na 100 Km i bije na łep wszystkie wymyślne hybrydy

Auto - oprócz ekonomiki - powinno też mieć wygląd.
k
kk
Moja Dacia Logan bez tej całej elektroniki pali 3,5 ropy na 100 Km i bije na łep wszystkie wymyślne hybrydy
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie