Silnik elektryczny służy także jako generator, przetwarzający energię uzyskiwaną podczas hamowania na prąd ładujący akumulator.
Opracowana koncepcja hybrydowego napędu będzie stosowana teraz we wszystkich następnych projektach hybrydowych Hyundai. Nowa technologia pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla do zaledwie 148 g/km i uzyskać zużycie paliwa wynoszące 6,2 l/100km. I to wszystko przy szacowanej prędkości maksymalnej 170 km/h i czasie przyspieszania 0-100 km/h wynoszącym 10,6 s.
Oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika wyłącza go po zatrzymaniu pojazdu. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia, silnik automatycznie się uruchamia. Dodatkowo zastosowano najnowszą wersję elektrycznego układu wspomagania kierownicy, co pozwoliło ograniczyć pobór energii, a kolejne oszczędności uzyskano stosując opony o obniżonych oporach toczenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?