Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwie trasy rowerowe dzieli droga bez przejścia

hel
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Archiwum
Od kilku miesięcy władze miasta korespondują z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, która wzdłuż krajowej „16” buduje trasę rowerową do Przewięzi. Urzędnicy chcą, żeby połączyć ją z Green Velo, czyli wykonać przejście, które umożliwi przedostanie się rowerzystom na drugą stronę drogi i dalszą podróż. Dziś jest to mocno utrudnione.

Natężenie ruchu na „16”, którą muszą pokonać cykliści jest bowiem duże. Poza tym, auta poruszają się ze znaczną prędkością, ponieważ na tym odcinku można jechać do 90 km na godzinę. Dodatkowo miejsce, w którym użytkownicy ścieżki będą przechodzili przez drogę, znajduje się na zakręcie, a tym samym widoczność jest bardzo słaba.

- Ścieżkami poruszają się nie tylko rowerzyści, ale też piesi, osoby na wózkach i rodzice z małymi dziećmi - wylicza radny Paweł Kotwica, który też zabiega o połączenie ścieżek. - Trzeba zapewnić im bezpieczeństwo.

GDDKiA nie widzi potrzeby wykonywania dodatkowej inwestycji. - Użytkownicy ścieżki mogą przechodzić przez drogę na zasadach ogólnych ruchu drogowego - mówi rzecznik tej instytucji Rafał Malinowski. - Natomiast „instalowanie” tam przejścia może stanowić zagrożenie ze względu na ukształtowanie drogi.

Ale augustowscy urzędnicy nie dają za wygraną. Zamierzają skierować do drogowców kolejne pismo poparte opinią policji.

Zobacz także: Nowa ścieżka w stronę Narwi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna