Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egoista to gorszy pracownik

(mf)
sxc.hu
Superfirmy 2012.

Ci, którzy mało robią dla innych, przynoszą mniej pożytku w biznesie niż ludzie wielkoduszni - przekonywali eksperci podczas piątkowego seminarium odpowiedzialnego biznesu. Poprzedziło ono trzecią edycję rankingu "Superfirmy", organizowanego przez "Gazetę Współczesną" oraz Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Białymstoku. Prelegenci opowiadali m.in. o tym, jak tę wielkoduszność należy zwiększać, by polepszać atmosferę i efektywność w miejscu pracy. Niektóre pomysły były bardzo oryginalne.

- Jeżeli któraś z pracownic w naszej firmie rodzi dziecko, przesyłamy jej kwiaty do szpitala - mówiła Ewa Karpińska-Bryke, założyciel firmy doradczej Profes. - W późniejszym okresie może też przyjść do pracy z maluchem. Aby się nie nudził, kupiliśmy dwie skrzynie z zabawkami. Wprowadziliśmy także elastyczny czas pracy i pikniki rodzinne. Takie podejście sprawia, że czasem wiemy o dziecku pracownicy wcześniej niż sam mąż.

Profes znalazł także sposób na rozwiązywanie konfliktów.

- Wprowadziliśmy instytucję mediatora, czyli zaufanej osoby, która nie jest przełożonym i może pomóc w problemach, pojawiających się wewnątrz zespołu - opowiadała Karpińska-Bryke. - Wiele lat temu zainicjowaliśmy wolontariat. Wysyłamy paczki dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wspomagamy dzieci z Afryki w ramach akcji "Adopcja serca". Pracownicy bardzo szybko podjęli tę inicjatywę i dziś aktywnie w niej uczestniczą.

A zadowolenie pracownika przekłada się na wymierne korzyści, o czym przekonywał Maciej Gnyszka, przedsiębiorca, założyciel Towarzystw Biznesowych oraz portalu dobroczynnosc.com.
- Pamiętajcie, że pracownik to ambasador firmy. To, jak postrzegają waszych pracowników klienci, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu - mówił ekspert. - Idealny pracownik jest lojalny, kreatywny, energiczny, ambitny i kompetentny. Ale również wielkoduszny, wrażliwy na krzywdę i pomagający słabszym.

Zdaniem Gnyszki, zespół egoistów jest w firmie mniej efektywny niż grupa, która potrafi wzajemnie wspierać się i pomagać innym.

Swoje wystąpienie miała także Magdalena Andrejczuk, przedstawiciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która przekonywała, że choć Polska jest na ostatnim miejscu w Unii pod względem liczby wolontariuszy, to tysiące ludzi rocznie stają się wolontariuszami pracowniczymi.

Kolejny prelegent - Jan Mikołuszko, prezes Unibepu, podkreślał, że dla dobrych relacji ważna jest czytelna ścieżka awansu, jasne zasady premiowania pracowników i dobrze zdefiniowane obowiązki.
Z kolei marketingowiec Adam Walicki przekonywał, że marka firmy to nie jest znak graficzny, lecz magazyn zaufania, którego sukces bazuje właśnie na ludziach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna