Egoista to gorszy pracownik

mf
sxc.hu
Superfirmy 2012.

Ci, którzy mało robią dla innych, przynoszą mniej pożytku w biznesie niż ludzie wielkoduszni - przekonywali eksperci podczas piątkowego seminarium odpowiedzialnego biznesu. Poprzedziło ono trzecią edycję rankingu "Superfirmy", organizowanego przez "Gazetę Współczesną" oraz Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Białymstoku. Prelegenci opowiadali m.in. o tym, jak tę wielkoduszność należy zwiększać, by polepszać atmosferę i efektywność w miejscu pracy. Niektóre pomysły były bardzo oryginalne.

- Jeżeli któraś z pracownic w naszej firmie rodzi dziecko, przesyłamy jej kwiaty do szpitala - mówiła Ewa Karpińska-Bryke, założyciel firmy doradczej Profes. - W późniejszym okresie może też przyjść do pracy z maluchem. Aby się nie nudził, kupiliśmy dwie skrzynie z zabawkami. Wprowadziliśmy także elastyczny czas pracy i pikniki rodzinne. Takie podejście sprawia, że czasem wiemy o dziecku pracownicy wcześniej niż sam mąż.

Profes znalazł także sposób na rozwiązywanie konfliktów.

- Wprowadziliśmy instytucję mediatora, czyli zaufanej osoby, która nie jest przełożonym i może pomóc w problemach, pojawiających się wewnątrz zespołu - opowiadała Karpińska-Bryke. - Wiele lat temu zainicjowaliśmy wolontariat. Wysyłamy paczki dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wspomagamy dzieci z Afryki w ramach akcji "Adopcja serca". Pracownicy bardzo szybko podjęli tę inicjatywę i dziś aktywnie w niej uczestniczą.

A zadowolenie pracownika przekłada się na wymierne korzyści, o czym przekonywał Maciej Gnyszka, przedsiębiorca, założyciel Towarzystw Biznesowych oraz portalu dobroczynnosc.com.
- Pamiętajcie, że pracownik to ambasador firmy. To, jak postrzegają waszych pracowników klienci, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu - mówił ekspert. - Idealny pracownik jest lojalny, kreatywny, energiczny, ambitny i kompetentny. Ale również wielkoduszny, wrażliwy na krzywdę i pomagający słabszym.

Zdaniem Gnyszki, zespół egoistów jest w firmie mniej efektywny niż grupa, która potrafi wzajemnie wspierać się i pomagać innym.

Swoje wystąpienie miała także Magdalena Andrejczuk, przedstawiciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która przekonywała, że choć Polska jest na ostatnim miejscu w Unii pod względem liczby wolontariuszy, to tysiące ludzi rocznie stają się wolontariuszami pracowniczymi.

Kolejny prelegent - Jan Mikołuszko, prezes Unibepu, podkreślał, że dla dobrych relacji ważna jest czytelna ścieżka awansu, jasne zasady premiowania pracowników i dobrze zdefiniowane obowiązki.
Z kolei marketingowiec Adam Walicki przekonywał, że marka firmy to nie jest znak graficzny, lecz magazyn zaufania, którego sukces bazuje właśnie na ludziach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3