Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2016: CKE podała wstępne wyniki

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
arc
Egzamin gimnazjalny 2016 WYNIKI WSTĘPNE: Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego. Egzamin, w którym udział wzięło około 354 tys. uczniów klas III przeprowadzony został w dniach 18-20 kwietnia.

Egzamin gimnazjalny 2016 WYNIKI WSTĘPNE:

Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. Pierwsza część humanistyczna obejmowała zadania z historii, wiedzy społeczeństwie oraz z języka polskiego. W drugiej części matematyczno-przyrodniczej uczniowie rozwiązywali zadania z chemii, fizyki, geografii i matematyki. Trzecia część to zadania z wybranego języka obcego nowożytnego albo tylko na poziomie podstawowym, albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

- W naszym gimnazjum oceniamy wyniki egzaminu jako bardzo dobre. Nawet w klasach sportowych widać wytężoną pracę nauczycieli, uczniów, a także rodziców. Wyniki każdego egzaminu na bieżąco analizujemy, porównujemy, a gdy trzeba w naszych zespołach ustalamy, co należałoby poprawić. Szczególnie jestem zadowolona z wyników III A, która osiągnęła 86 proc. wynik z języka polskiego - mówi Irena Denicka, dyrektor Gimnazjum nr 19 w Katowicach. W tym katowickim gimnazjum wyniki w jednej z klas (III A) prezentują się następująco: historia (67,19 proc.), język polski (86,78 proc.), przyroda (58,38 proc.), matematyka (53,06 proc.), język angielski podstawa (87,06 proc.), język angielski rozszerzony (72,59 proc.).

Jak podaje Ministerstwo Edukacji Narodowej, wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie między innymi z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało odbiór tekstów kultury i wykorzystanie zawartych w nich informacji. Większości gimnazjalistów nie przysporzyło również problemów zadanie z historii sprawdzające umiejętność analizowania i wnioskowania na podstawie źródła ikonograficznego. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z wykresu, a z fizyki umiejętnością posługiwania się pojęciem przyśpieszenia do opisu ruchu.

Gimnazjaliści przystępujący do egzaminu z języka angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego oraz włoskiego na poziomie podstawowym najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań sprawdzających znajomość funkcji językowych. Dla zdających język francuski i hiszpański najłatwiejsze okazały się zadania z zakresu rozumienia ze słuchu. Na poziomie rozszerzonym uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego, rosyjskiego oraz włoskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu; w przypadku języka francuskiego i hiszpańskiego zdający uzyskali najwyższe wyniki za zadanie sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej. Zdający język angielski prawie w równym stopniu opanowali umiejętności rozumienia tekstów pisanych i rozumienia ze słuchu.
Egzamin wskazał również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej. W części humanistycznej z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej, a z historii i wiedzy o społeczeństwie zadanie dotyczące chronologii historycznej. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające zastosowania twierdzenia Pitagorasa w nietypowej sytuacji, a z chemii – planowania doświadczenia, w wyniku którego można otrzymać określoną substancję. W trzeciej części egzaminu na poziomie podstawowym uczniom zdającym język angielski, niemiecki oraz włoski największą trudność sprawiły zadania sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych. W przypadku egzaminu z języka rosyjskiego i hiszpańskiego na poziomie podstawowym najtrudniejsze dla gimnazjalistów okazały się zadania sprawdzające rozumienie tekstów pisanych. Uczniom zdającym język francuski najwięcej trudności przysporzyły zadania sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych oraz zadania sprawdzające rozumienie tekstów pisanych. Na poziomie rozszerzonym we wszystkich językach obcych nowożytnych poza językiem rosyjskim największą trudność sprawiło gimnazjalistom rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność stosowania środków językowych. Z kolei uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu z języka rosyjskiego, najsłabiej opanowali umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Egzamin gimnazjalny 2016: CKE podała wstępne wyniki - Dziennik Zachodni

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna