Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elegancka i dynamiczna, czyli honda accord tourer

Piotr Walczak, [email protected]
Bagażnik wraz z pozostałą częścią hondy tworzy zgrabną całość
Bagażnik wraz z pozostałą częścią hondy tworzy zgrabną całość Fot. P. Walczak
Honda accord tourer jest eleganckim autem. Przód wygląda nieco drapieżnie. Uwagę zwracają tutaj niewielkie klosze reflektorów. W kabinie nie można narzekać na brak miejsca. Jest przestronnie i wygodnie. Jednak w przypadku najbogatszej wersji executive nadmiar przycisków na desce rozdzielczej może trochę irytować.

Przyznać trzeba za to dużego plusa za jakość materiałów wykończeniowych i pojemny schowek, w którym znajduje się dodatkowa szufladka. Dobrym pomysłem jest też chłodzony i ogrzewany schowek znajdujący się w podłokietniku.

Hondę accord wyposażono w wiele elementów poprawiających komfort podróżowania. Tourer dostępny jest z systemem elektrycznego sterowania klapą bagażnika, który może zostać aktywowany za pomocą kluczyka lub przycisku umieszczonego w dolnej krawędzi klapy bagażnika. Trójramienna, wielofunkcyjna, sportowa kierownica daje możliwość sterowania systemem audio, tempomatem i zestawem głośnomówiącym.

Na system audio z radiem i odtwarzaczem CD, składa się czterokanałowy wzmacniacz o mocy 30 W i sześć głośników - dwa wmontowane w deskę rozdzielczą i cztery wbudowane w drzwi przednie i tylne. Informacje o odtwarzanej płycie lub odbieranej stacji radiowej pojawiają się na instalowanym standardowo wielofunkcyjnym wyświetlaczu w konsoli centralnej.

Samochód można kupić w jednej z trzech wersji wyposażenia: comfort, elegance, executive. W standardzie jest m.in. system zapobiegający blokowaniu kół ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania EBD, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny z przodu i z tyłu oraz aktywne zagłówki. Do tego mamy system stabilności jazdy VSA.

Honda accord tourer dostępna jest z trzema silnikami do wyboru. Diesel i-DTEC ma moc 150 KM. Samochód wyposażony w tę jednostkę napędowąś przyspiesza od zera do 100 km/h w 10 sek. i spala średnio 5,8 l/100 km oleju napędowego.
Auto z dwulitrową jednostką i-VTEC ma moc 156 KM. Przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,4 sek. zużywając średnio 7,4 l/100 km. Kolejny silnik ma pojemność 2,4 litra. Zapewnia on moc 201 KM, przyspieszenie od zera do 100 km/h w 8,4 sek. oraz średnie zużycie paliwa na poziomie 9,2 l/100 km. Wszystkie silniki standardowo współpracują z sześciobiegową ręczną przekładnią, a w opcji dostępne są z pięciobiegową skrzynią automatyczną.

Ceny auta z rocznika 2010 zaczynają się od 103.900 zł (comfort z silnikiem benzynowym 2.0 i-VTEC z ręczną skrzynią biegów).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna