Wartość marki jest pochodną jej siły, w zastosowanej w rankingu metodologii wartość marek jest więc zależna od ich obecnej siły. W tegorocznym rankingu wycenie poddano 286 marek. Podstawowym kryterium selekcji marek była ich polskość, rozumiana jako miejsce ich narodzin, a także metoda zwolnienia z opłat licencyjnych (tzn. określeniu opłaty licencyjnej, która mogłaby być pobierana przez właściciela, gdyby zdecydował się on na oddanie praw do korzystania z danej marki innemu podmiotowi). W rankingu głównym i zestawieniach mu towarzyszących istotne były również wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich (badania konsumenckie).
Pod względem wartości marka Mlekovita została wyceniona na 1,69 mld złotych i – co istotne – w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nieprzerwanie lideruje zarówno w sektorze marek produkcyjnych, jak i mleczarskich oraz spożywczych. Wyraźnie potwierdza to tegoroczne zestawienie marek żywnościowych – najliczniejszych w rankingu (28 proc. wszystkich marek) – wśród których Mlekovita zajęła pierwsze miejsce.
Mlekovita od lat świadomie i skutecznie realizuje przyjętą strategię lidera, której niezmiennie służy budowa silnej i wiarygodnej marki. To silna marka jest bowiem siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. To ona wspiera dobre relacje z klientami, pomaga zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność – najchętniej wybierają oni bowiem produkty markowe, ponieważ sprawdzony, dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności.
– Marka Mlekovita to obietnica stabilności, gwarancja jakości i powszechnej dostępności produktów, to przede wszystkim satysfakcja i spełnienie oczekiwań konsumenta poprzez stałą dbałość o najwyższą jakość oferowanych produktów i wprowadzanie innowacji tak produktowych, jak i technologicznych – podkreśla Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
- Innowacyjne inwestycje są bowiem nie tylko niezbędne, służą nie tylko zwiększaniu mocy produkcyjnych firmy, ale i umacniają jej pozycję jako innowacyjnego lidera branży mleczarskiej.
W tej chwili Mlekovita może się pochwalić szerokim asortymentem produktów – jej portfolio to ponad 1000 wyrobów, od tak podstawowych jak mleko, masło, sery i serki, twarogi i twarożki, śmietany i śmietanki, kefiry i maślanki, przez sery pleśniowe po produkty specjalistyczne, jak linia produktów bez laktozy, mleko instant czy produkty dla osób aktywnych i profesjonalnie zajmujących się sportem: napoje wysoko proteinowe Super Body Active, koncentraty białek serwatkowych WPC 80.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?