Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford transit obchodzi 45. urodziny

(ALE) www.pomorska.pl
Ten ford transit ze zwiększonym rozstawem osi służy do przewożenia ładunków. Mieści cztery europalety, ma przestrzeń ładunkową o długości 3,4 m i wysokości 1,75 m, ładowność do 1273 kg
Ten ford transit ze zwiększonym rozstawem osi służy do przewożenia ładunków. Mieści cztery europalety, ma przestrzeń ładunkową o długości 3,4 m i wysokości 1,75 m, ładowność do 1273 kg
Koncern Forda od roku 1965 wyprodukował już sześć milionów transitów. To jeden z najpopularniejszych samochodów dostawczych, który - w zależności od wersji - może być też autem do przewozu osób. Zapotrzebowanie rynku na transita nie słabnie.

45 urodziny tego modelu, który stworzyli konstruktorzy z Niemiec i Wielkiej Brytanii, Ford obchodził uroczyście w maju we wszystkich swych fabrykach, w których jest on produkowany - w Turcji, Wielkiej Brytanii, Chinach i Wietnamie. Znajduje nabywców na całym świecie, choć 45 lat temu został zaprojektowany jako auto dla rynku europejskiego.

W wielu krajach nazwa "transit" jest tak popularna, że stała się synonimem auta dostawczego.
Początkowo transit był samochodem tylko dostawczym z napędem na tylną oś. I tylko z silnikiem benzynowym. Pierwszy diesel pojawił się w nim w roku 1984. Kolejny ważny krok w historii legendarnego już dziś Forda to tytuł najlepiej sprzedającego się vana w roku 1997. Tym samym tytułem uhonorowany też został cztery lata później, a więc w roku 2001, a także w 2007.

Bo jedną z modyfikacji transita stał się bus do przewozu osób. W zależności od wersji i rozstawu kół może przewozić od 9 do 17 osób. Ta wersja - osobowa - jest popularna również w Polsce. Busy Forda obsługują najczęściej prywatne linie komunikacji podmiejskiej. Można ten samochód zamówić też w wersji kilkuosobowej komfortowej salonki.

- Niezliczone są możliwości zabudowy tego samochodu - mówi Tomasz Wierzbicki, dyrektor handlowy salonu Forda w Bydgoszczy. - Transit może być samochodem dostawczym, skrzyniowym, wywrotką, chłodnią, służyć do przewozu kontenerów, osobowym. A w tej wersji busem, karetką pogotowia, pogotowiem gazowym... Wszystkie wersje tego modelu mamy w ciągłej sprzedaży. Najtańszy transit kosztuje netto 55 600 zł.

Wybrać też można transita z napędem na tylną oś, bądź na przednią, a także 4x4. Z niską, średnią i wysoką zabudową. W zależności od tego, czemu ma służyć. Z krótką lub średnią zabudową, bądź najdłuższym rozstawem osi. Wtedy uzyskuje się ponad 14 metrów przestrzeni bagażowej. - Z 200-konnym silnikiem diesla o pojemności 3.2 litra najdroższy transit kosztuje netto 120 tysięcy złotych - dodaje dyrektor Wierzbicki. - Ale to, co najważniejsze w tego typu samochodzie Ford oferuje już w najtańszej wersji.

Transit jest jednym z najpopularniejszych samochodów użytkowych. W każdej wersji oferuje wygodny fotel kierowcy z regulowaną wysokością, do tego z poduszką powietrzną.
Wyposażony jest też w podnoszący poziom bezpieczeństwa system hamowania ABS, a także kontroli trakcji ESP.

Są też przednie światła przeciwmgielne, elektrycznie podnoszone szyby boczne i przednie światła przeciwmgielne, oraz podnosząca komfort jazdy klimatyzacja i podgrzewana przednia szyba.

Źródło: < ahref="http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100621/MOTORYZACJA/443386233"TARGET=blank>45 urodziny Forda Transita - www.pomorska.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna