Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKIA podpisała umowę na przebudowę drogi krajowej 66 w Wysokiem Mazowieckiem. Wykona je konsorcjum firm Unibep i Trakt

OPRAC.: Tomasz Maleta
52 miliony złotych będzie kosztowała przebudowa drogi krajowej nr 66 w Wysokiem Mazowieckiem. To tzw. 4-kilometrowe przejście przez miasto, z którego każdego dnia korzysta tysiące tirów. Przebudowę wykonana konsorcjum firm Unibep i Trakt. Swoją część prac przeprowadzą też energetycy.

- Przejście przez Wysokie Mazowieckie to jeden z przykładów pokazujących realne możliwości współpracy rządu z samorządami przy realizacji zadań infrastrukturalnych. Inwestycja ta wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfort wszystkich uczestników ruchu – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber podczas zdalnej konferencji prasowej, na której podpisano umowę z wykonawcą.

Czytaj też: S19. RDOŚ nie wyda w tym roku decyzji środowiskowej na odcinek Dobrzyniewo- Sokółka. To północna obwodnica Białegostoku

W ramach porozumienia GDDKiA będzie prowadzić prace związane z m.in. przebudową konstrukcji drogi, urządzeń ochrony środowiska, obiektów mostowych, kanalizacji deszczowej, a także sieci gazowej oraz budowę nowych kanałów technologicznych. Na te zadania Wojciech Borzuchowski, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA podpisał w poniedziałek [19.10.2020] umowę z wykonawcami inwestycji. Reprezentował ich Adam Poliński, dyrektor Infrastruktury bielskiego Unibepu. Kontrakt opiewa na 49,5 mln zł.

Samorząd Miasta Wysokie Mazowieckie przygotował dokumentację projektową przebudowy. Jego zadaniem będzie też wsparcie w realizacji inwestycji w zakresie miejskiej infrastruktury technicznej, takiej jak kanalizacja sanitarna, oświetlenie, sieć wodociągowa i cieplna.

Z kolei w kompetencji Polskiej Grupy Energetycznej znajduje się m.in. realizacja kablowej komunalnej linii energetycznej, linii średniego oraz niskiego napięcia. Te prace PGE zrealizuje w ramach odrębnej umowy o wartości około 2,5 mln. zł.

Przejście przez Wysokie Mazowieckie to przebudowa konstrukcji drogi krajowej nr 66 do nośności 11,5 tony na oś, wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 7 metrów (z budową lewoskrętów na skrzyżowaniach zwykłych), przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowa trzech nowych rond na skrzyżowaniach oraz nowego mostu nad rzeką Brok.

W ramach inwestycji powstaną też chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo – rowerowe, przejścia z tzw. azylem dla pieszych oraz wysepki kanalizujące ruch. Przebudowana zostanie też infrastruktura techniczna, w tym oświetlenie drogowe, kanalizacja sanitarna, wodociąg, gazociąg, sieci elektroenergetyczne, powstanie kanał technologiczny. Wybudowana zostanie też kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi i zbiornik retencyjno-odparowujący na wody deszczowe.

Przejście przez Wysokie Mazowieckie jest inwestycją realizowaną przez GDDKiA (część drogowa) wspólnie z samorządem (dokumentacja, miejska infrastruktura i oświetlenie) oraz Polską Grupą Energetyczną (kablowa komunalna linia energetyczna).

Czytaj też: S61 to droga Via Baltica. Zobacz postęp prac

Przejść dla pieszych będzie mniej?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna